خانه راهنمای انتخاب بهترین سایز گردنبند زنانه و مردانه

راهنمای انتخاب بهترین سایز گردنبند زنانه و مردانه

admin
25 بهمن 01
راهنمای انتخاب بهترین سایز گردنبند زنانه و مردانه | گالری گنجه

اغلب ما در هنگام خرید گردنبند یا زنجیر آن، در اکثر مواقع با مشورت فروشنده به خرید سایز استاندارد بسنده میکنیم. اما حتما برایتان پیش آمده که گردنبند مورد نظرتان را در ویترین مغازه یا به صورت آنلاین انتخاب کرده‌اید اما زمانی که با هیجان گردنبند را میپوشید احساس میکنید برای شما مناسب نیست. چیزی که ما در هنگام خرید به صورت حضوری یا آنلاین کمتر آن را در نظر میگیریم این است که گردنبند ها طول و سایز های مختلفی دارند و انتخاب سایز گردنبند به عوامل مختلفی بستگی دارد. زنجیر های گردنبند طول های مختلفی دارند که تناسب طول آنها با استایل شخص، انتخاب را برای هر فرد تغیر میدهد‌. پیدا کردن سایز درست گردنبند ممکن است کمی سخت به نظر برسد، اما نگران نباشید ما تمام چیزهایی که نیاز است در مورد سایز گردنبند بدانید را برایتان خواهیم گفت، بعد از خواندن این مقاله تا انتها، شما قادر خواهید بود تا در هنگام خرید بهترین اندازه گردنبند را انتخاب کنید.
زمانی که اندازه گردنبند مورد نظرتان را متوجه شدید، تیم گالری گنجه با توجه به سلیقه و سایز گردنبندتان اینجاست تا شما بتوانید گردنبند مدنظر خودتان را از طریق لینک سفارش ساخت طلا ثبت کنید. در گالری گنجه انواع گردنبند های طلا از جمله گردنبند فیروزه ، گردنبند عقیق و…. وجود دارد که شما میتوانید به آسانی اقدام به خرید کنید.

 

سایز گردنبند زنانه | گالری گنجه

 

گردنبند چیست؟

گردنبند یکی از انواع زیورآلات است که به صورت آویز دور گردن پوشیده میشود. گردنبند ها معمولا انعطاف پذیر هستند و از زنجیر، رشته هایی از مهره، سنگ های قیمتی، مروارید و یا سایر مواد طبیعی مثل چوب و… ساخته میشوند. گردنبند ها میتوانند به شکل های غیر انعطاف‌ پذیر هم دیده شوند که گاها از سنگ های قیمتی، مروارید و یا به وسیله تکنیک های دیگر ساخته شده‌اند. سایز گردنبند ها با یک دیگر متفاوت است و رنج طولی آنها میتواند از کوتاه ترینشان به دور گردن تا بلند ترینشان که از خط کمر میگذر متفاوت باشد.

 

سایز استاندارد گردنبند

برای انواع گردنبند های زنانه و گردنبند های مردانه استاندارد خاصی تعریف شده است که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

 

سایز استاندارد گردنبند زنانه

در دسته گردنبند های زنانه به طور کلی چندین استاندارد وجود دارد. محل قرار گیری گردنبند های توضیح داده شده بر روی بدن برای اکثر خانم‌ها یکسان است البته در مواردی که فرد بسیار قد بلند و یا کوتاه باشد ممکن است که اندازه گردنبند و محل قرار گیریش بر روی بدن برای او متفاوت باشد.

سایز گردنبند زنانه

 

1. گردنبند سایز یقه (collar length)

اندازه: اندازه این گردنبند معمولا بین 33 -38 سانتی متر است‌.

محل قرار گیری بر روی بدن: محکم دور گردن و گلو‌

 

گردنبند های collar کوتاه ترین سایز استاندارد گردنبند را دارند و تفاوتشان با گردنبند چوکر این است که کوتاه تر از چوکر هستند و بالاتر از چوکر و دور گلو بسته میشوند. این گردنبند به خوبی دور گردن قرار میگیرد و به دلیل محکم ایستادنش بر خلاف سایر گردنبند ها از جای خود تکان نمیخورد. گردنبند یقه با متریال مختلفی ساخته میشود، اما انواع پارچه‌ای به خصوص توری و مخمل محبوب ترینشان هستند.

 

بهترین روش ست کردن: گردنبند های یقه‌ای با انواع لباس های یقه باز، مثل یقه هفتی، یقه گرد باز، یقه قایقی و یقه های آف شولدر به خوبی ست میشوند.

 

در ادامه تصاویر، گردنبند هایی که بالاتر بسته شده اند گردنبند های یقه هستند.

 

گردنبند سایز یقه | کلار

 

گردنبند سایز یقه | Collar | گالری گنجه

 

2. گردنبند سایز چوکر (choker length)

اندازه گردنبند: اندازه این گردنبند معمولا بین 38-43 سانتی متر است‌.

محل قرار گیری بر روی بدن: روی پایه گردن

 

گردنبند چوکر یکی از گردنبندهای کلاسیک و البته بسیار محبوب در سطح دنیاست، چند سالیست که پایش به دنیای ترند ها باز شده و به خوبی برای انواع استایل های روزمره و مناسب شب ست میشود. گردنبند چوکر با مواد و متریال مختلفی ساخته میشود از پارچه و چرم و مهره گرفته تا طلا و نقره و… چوکر ها میتوانند به صورت ساده و بدون آویز باشند یا می‌توانند با انواع آویز ها و پلاک ها زینت بخش استایل شما باشند. چوکر ها روی پایه گردن و پایین تر از گردنبند های با طول یقه بسته میشوند.

 

بهترین روش ست کردن: تقریبا با همه چیز مخصوصا لباس های یقه باز و دکلته به خوبی ست میشود.

 

گردنبند سایز چوکر

گردنبند سایز چوکر | choker

 

3. گردنبند سایز استاندارد یا پرنسس (length princess)

اندازه: اندازه این گردنبند معمولا بین 43-48 سانتی متر است.

محل قرار گیری گردنبند: روی استخوان ترقوه یا درست زیر استخوان ترقوه.

 

گردنبند پرنسس که به آن سایز استاندارد گردنبند هم میگویند، اندازه گردنبند هایی است که به طور معمول تا به حال خریده‌اید. سایز این گردنبند به گونه ای طراحی شده است که روی ترقوه یا کمی پایین تر از آن قرار بگیرد. این گردنبند با داشتند یک طول استاندارد در انواع موقعیت ها استفاده میشود.

 

بهترین روش ست کردن: این نوع گردنبند ها به دلیل داشتن سایز استاندارد با هر لباسی به خوبی ست میشوند. از یقه ها هفتی گرفته تا دلبر و خشتی و…

 

گردنبند سایز استاندارد یا پرنسس

 

4. گردنبند سایز ماتینه (Matinee length)

اندازه گردنبند: طول این گردنبند معمولا بین 51-61 سانتی متر است.

محل قرار گیری بر روی بدن: محل قرار گیری آن بین استخوان ترقوه و سینه است.

 

سایز گردنبند ماتینه به گونه‌ای است که آن را هم برای استفاده روزمره و هم برای استفاده رسمی مناسب کرده است. گردنبند های ماتینه بهترین گزینه ممکنه برای ست شدن در گردنبند های چند رج هستند زیرا طول آنها از پرنسس بلند تر و از اُپرا کوتاه تر هستند. توجه کنید که اگر قدتان بلند تر از متوسط قد است این گردنبند را به جای گردنبند پرنسس امتحان کنید، چرا که ممکن است به دلیل قد بلندتان این نوع گردنبند به عنوان سایز استاندارد برایتان مناسب تر باشد.

 

بهترین روش ست کردن: این گردنبند ها با یقه اسکی و یقه های بلند به خوبی ست میشوند چرا که به دلیل نوع طراحی خاصشان چشم ها را بر سمت قفسه سینه میکشانند.

 

گردنبند سایز ماتینه | Matinee length

 

5. گردنبند سایز اُپرا (Opera length)

اندازه: اندازه این گردنبند معمولا بین 71-94 سانتی متر است.

محل قرار گیری بر روی بدن: درست زیر سینه

 

شاید برایتان سوال باشد چرا طول این گردنبند تا این حد بلند است، جواب در این است که گردنبند سایز اُپرا به گونه ای طراحی شده است که با توجه به شکل بدن بر روی بخش پایینی بالا تنه و زیر سینه قرار بگیرد. این گردنبند معمولا دو دور دور گردن پیچ خورده و بسته میشود.

 

بهترین روش ست کردن: این گردنبند برای ست شدن با لباس های یقه بسته تر و مهمانی های عصرانه و لباس رسمی بسیار مناسب است.

 

گردنبند سایز اپرا | opera

گردنبند سایز اپرا | opera | گالری گنجه

 

6. گردنبند سایز طنابی (Rope length)

اندازه: اندازه اين گردنبند به طور معمول بین 94-152 سانتی متر است.

 

گردنبند های طنابی، بلند ترین گردنبند های استاندارد موجود در بازار هستند. بلند ترین گردنبند های رشته مرواریدی هم از نوع گردنبند سایز طنابی هستند. گردنبند های طنابی بسیار تطبیق پذیرند بنابراین میتوان به روش های مختلفی آنها را پوشید: میتوان آن را چندین بار به دور گردن پیچاند و هر تاب آن را در جای متفاوت قرار داد. میتوان به سبک تک رج بسیار بلند تا کمر از آنها استفاده کرد و یا حتی می‌توان آن را با آویز و گردنبند های دیگر تلفیق کرد.

 

بهترین روش ست کردن: گردنبند طنابی برای قرار های کاری بسیار شیک و مهمانی های عصرانه مناسب است.

 

گردنبند سایز طنابی | گالری گنجه

گردنبند سایز طنابی یا Rope

 

سایز استاندارد گردنبند مردانه

استاندارد سایز گردنبند مردانه به طور کلی در چهار دسته بندی خلاصه شده است که در ادامه خواهید خواند. باید توجه کنید که مثل مبحث سایز استاندارد گردنبند زنانه، در گردنبند مردانه هم با توجه به بلندی و کوتاهی قد شخص طول گردنبند برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد. برای گردنبند های مردانه معمولا بهترین سایز، سایزیست که گردنبند روی استخوان ترقوه یا پایین تر از آن قرار بگیرد. اگر قرار است گردنبند همراه یک آویز و یا پلاک استفاده شود پیشنهاد می‌شود از گردنبند هایی با طول بیشتر استفاده شود.

 

سایز گردنبند مردانه - گالری گنجه

 

گردنبند سایز ۴۵ سانتی متری

برای افراد با گردن کوتاه این گردنبند که به اندازه تقریبی ۴۵ سانتی متر است و در پایه گردن بسته میشود، مناسب ترین انتخاب است.

 

گردنبند سایز ترقوه ۴۳ تا ۴۸

طول این گردنبند معمولا بین ۴۳ تا ۴۸ سانتی متر است.
این گردنبند معمولا بر روی استخوان ترقوه بسته میشود و به سایز استاندارد برای مردان با قد متوسط در نظر گرفته می‌شود.
این سایز گردنبند ایده آل برای گردنبند های مهره ای است و با لباس های یقه گرد بسته هم به خوبی ست میشود.

 

گردنبند سایز ۵۳ تا ۵۸ سانتی متر

این گردنبند با سایز حدودی ۵۳ تا ۵۸ سانتی متری کمی پایین تر از استخوان ترقوه بسته میشود. این نوع گردنبند تقریبا با همه نوع لباس پوشیده میشود چه به عنوان گردنبند روییه لباس و چه در زیر یقه.

 

گردنبند سایز ۵۸ تا ۶۳ سانتی متر

این گردنبند که با طول حدودی ۵۸ تا ۶۳ سانتی متر بر روی سینه بسته میشود، مناسب ترین انتخاب برای گردنبند ها با پلاک و آویز های مذهبی است. این نوع گردنبند هم میتواند زیر یقه لباس پوشیده شود، جایی که پلاک مذهبی به قلب نزدیک تر باشد و هم میتواند روی لباس بیاید به همرا یک پلاک کمی مدرن و فشن برای داشتن یک استایل خاص و جدید.

سایز های استاندارد گردنبند کودکان

کودکان بر خلاف بزرگسالان تنوع زیادی در طول گردنبند هایشان دیده نمیشود، شاید به این دلیل باشد که آنها عموما گردن های باریکتر و قد کوتاه تری نسبت به بزرگسالان دارند. طول مناسب اکثر گردنبند های طراحی شده برای کودکان چیزی در حدود ۳۵ تا ۴۰ سانتی متر است. البته برای کودکان بالای ده سال میتوان از همان سایز استاندارد گردنبند بزرگسالان استفاده کرد.

 

نحوه تعیین سایز گردنبند

برای اندازه گیری سایز گردنبندتان راه های مختلفی وجود دارد. میتوانید با کمک یکی از گردنبند هایی که سایز مناسبی برایتان دارد یا به کمک یک متر خیاطی یا پارچه و روبان سایز مناسب گردنبند خود را پیدا کنید. که در ادامه راه های مختلف را برایتان خواهیم گفت.

راهنمای اندازه گیری گردنبند کودکان

راهنمای اندازه گیری گردنبند کودکان

طول زنجیر را اندازه بگیرید

قفل گردنبند یا زنجیری که از بین گردنبند هایتان اندازه مناسبت تری را به نظرتان دارد باز کنید و آن را صاف روی یک سطح مسطح قرار دهید. باید گردنبند را صاف و بدون هیچ انحنا روی یک سطح مثل میز یا هر سطح صاف دیگری قرار دهید تا بتوانید اندازه دقیق زنجیر را بگیرید.

اندازه گیری طول زنجیر

هنگامی که مطمئن شدید زنجیر گردنبند بدون هیچ پیچ و خمی روی سطح، صاف قرار گرفته است متر خیاطی یا خط کش را به صورت موازی کنار گردنبند قرار دهید و از ابتدا تا انتهای زنجیر را اندازه بگیرید، حتما به این نکته توجه کنید که قفل گردنبند و حلقه‌ای که قفل به زنجیر متصل میشود را هم در اندازه گیری خود لحاظ کنید. در واقع باید از ابتدا تا انتهای گردنبند به طور کامل را اندازه بگیرید، البته اگر گردنبند دارای پلاک، چارم، یا آویز است نیازی نیست آنها را هم اندازه بگیرید.

طول گردنبند اندازه گرفته شده را بنویسید، با توجه به واحد اندازه گیری دلخواهتان میتوانید این عدد را به اینچ یا سانتی متر بنویسید، واحد استاندارد اندازه گیری ما در این مقاله سانتی متر است.

 

اندازه گیری دور گردن

روش دیگری که میتوان سایز استاندارد گردنبند را پیدا کرد، روش اندازه گیری دور گردن است.
بهتر است برای اینکار جلوی آینه بایستید تا راحتتر بتوانید عمل اندازه گیری را انجام دهید. دور گردن خود را با یک متر خیاطی که نرم و انعطاف پذیر باشد اندازه بگیرید. ابتدای متر را بر روی گوشه استخوان ترقوه خود بگذارید و دور گردن بچرخانید، در واقع باید دور گردن در امتداد استخوان‌ ترقوه را اندازه بگیرید. عددی که دو سر متر روی هم میوفتد را یادداشت کنید. توجه کنید که بین متر و پوستتان به اندازه یک انگشت فاصله بگذارید، طوری که یک فاصله نسبی ایجاد شود که گردنبند نه خیلی برایتان کیپ و نه خیلی آزاد باشد.
اگر دوست دارید گردنبندتان جای خاصی از گردن یا روی قفسه سینه شما قرار بگیرد، میتوانید متر را به همان تناسب در جای دلخواه بگذارید و عددی که دو سر متر در آن نقطه بهم میرسند را بنویسید، تا طول دلخواه گردنبندتان را داشته باشید. میتوانید دو سر متر را بر روی نقاط مختلفی بهم برسانید تا ببینید چه عددی برای گردنبند مد نظرتان مناسب تر است. یادتان باشد که گردنبندهای پلاک و آویز دار به صورت v شکل از گردنتان اویز شده و روی بدن قرار میگیرند نه به صورت یک دایره کامل و نرم خوابیده روی بدن.

اندازه گیری سایز گردنبند

 

در این روش اگر متر خیاطی در دسترستان نیست، میتوانید از یک روبان، نوار یا پارچه باریک استفاده کنید، نوار یا روبان را مثل قبل دور گردن خود بپیچانید. و جایی که دو سر آن بهم میرسد را علامت بزنید، سپس نوار را صاف روی سطح قرار داده و با خط کش مقدار علامت زده شده را اندازه بگیرید.
خاطرتان باشد که اگر بعد از اتمام تمامی این مراحل همچنان برای انتخاب سایز مناسب گردنبندتان دچار مشکل بودید میتوانید از سازنده درخواست کنید تا از زنجیر اضافه شونده برای گردنبندتان استفاده کند، بدین صورت که به انتهای حلقه‌ چه‌ای که قفل گردنبند در ان قفل میشود زنجیر اضافه و چندین حلقه چه اضافه کند تا بتوانید قفل زنجیر را به دلخواه و با توجه به سایز مناسبتان در یکی از این حلقه چه ها قفل کنید.

اضافه کردن حلقه چه ها به گردنبند

فاکتور های مد نظر برای اندازه گیری طول گردنبند

به نظرتان حالا که توانسته‌اید تعیین سایز گردنبند را انجام دهید، کار به پایان رسیده است؟! راستش را بخواهید برای پیدا کردن بهترین سایز گردنبند زنانه و گردنبند مردانه عوامل دیگری را هم باید در نظر گرفت.
شکل صورت، فرم بدنی، قد، یقه لباس، سایز پلاک و آویز از مسائل مهمی هستند که باید در هنگام تعیین سایز گردنبند به آنها هم توجه کرد.

 

سایز پلاک و آویز

آویز ها و پلاک ها در سایز ها و مدل های مختلفی طراحی و تولید میشوند، بنابراین فرد باید بداند بسته به نوع پلاک و آویز کدام طول گردنبند را انتخاب کند تا نمای گردنبند به خوبی پیدا باشد.
پلاک های کوچک اصولا با زنجیر های کوتاه بهتر ست میشوند، زنجیر های کوتاه باعث جلوه و درخشش بیشتر پلاک گردنبند میشود و ظاهر فرد را به خوبی نمایان میکند. بنابراین گردنبند هایی با طول ۳۵ الی ۴۵ سانتی متر که در پایه گردن و بر روی گلو بسته شوند، مناسب هستند.

گردنبند پلاک طلا - گالری جواهرات گنجه

 

آویز های گردنبند که نسبت به پلاک ها معمولا سایز بزرگتری دارند و ممکن است یک عنصر زینتی آویزان به خود مثل منگوله و… داشته باشند با زنجیر های بلند تر زیباتر به نظر می‌رسند. بنابراین طول آویز که به گردنبند اویخته می‌شود باید متناسب با طول زنجیر گردنبند نیز باشد.

گردنبند طلا - گالری جواهرات گنجه

 

فرم صورت

فرم صورت یکی از عواملی است که برای انتخاب گردنبند حتما باید به آن توجه شود، شاید جالب باشد که بدانید که گردنبند به صورت فرم و قاب میدهد و میتواند در بهبود و زیبایی فرم صورت تاثیر گذار باشد. گردنبند به شما کمک میکند تا بهترین ویژگی های صورت خود را نمایان کنید و بر روی تصویری که دیگران از صورت شما میبینند تاثیر بهتری بگذارید.
خانم هایی که صورت های گرد و کوتاه دارند باید از گردنبند های کوتاه و گردنبند های چوکر به شدت دوری کنند زیرا گردی صورت آنها را بیش از پیش نمایان میکند.

اشکال (فرم) صورت های مختلف - گالری جواهرات گنجه
اشکال (فرم) صورت های مختلف – گالری جواهرات گنجه

 

افرادی با فرم صورت بیضی شکل می‌توانند از هر نوع سایز گردنبندی استفاده کنند. کسانی که صورت های بلند و کشیده دارند و ممکن است دلشان بخواهد فرم صورتشان کمی پهن و نرم دیده شود، پس بهتر است از گردنبند هایی با سایز های کوتاه تر استفاده کنند، زیرا گردنبند های با سایز کوتاه و فرم گرد صورت را کوتاه تر نشان میدهند.

 

سایز گردن

سایز گردن هر فرد بر روی انتخاب سایز گردنبند تاثیر گذار است. برای اینکه از انتخاب سایز درست گردنبند مطمئن باشید بعد از گرفتن اندازه دور گردنتان به شیوه‌ای که قبل تر توضیح داده شد، میتوانید به اندازه دور گردن به دست آمده بین ۵ تا ۱۰ سانتی متر اضافه کنید. عدد به دست آمده برای شما یک سایز استاندارد شخصی گردنبند است. اگر ۵ سانت به آن اضافه کنید سایز استاندارد برای گردنبند چوکر شخصی و اگر ۱۰ سانتی متر به آن اضافه کنید سایز گردنبند پرنسس شخصی خود را متوجه میشوید.

قد شخص

هنگام صحبت از سایز گردنبند، قد بر روی اینکه کدام سایز گردنبند به بهترین نحو بر روی بدن شخص و فرم صورت او به نظر میرسد تاثیر گذار است. در حالی که در مردان چندان فاکتور مهمی به شمار نمی آید.

فاکتور قد برای اندازه گیری طول گردنبند - گالری جواهرات گنجه

 

قد کوتاه: زنان با قد کوتاه تر از قد متوسط (که این عدد بسته به هر کشور و اقلیم متفاوت است)، بهتر از از گردنبند هایی به طول ۴۰ تا ۴۵ سانتی متر استفاده کنند. گردنبندی با این طول جسه کوچک آنها را تخت و یک دست نشان می‌دهد و از نشان دادن تغییر شکل و فرم آنها جلوگیری میکند.

اگر قد کوتاهی دارید اما تمایل دارید از زنجیر های بلندتری استفاده کنید، سایز های بین ۵۰ تا ۵۵ سانت را امتحان کنید.

 

قد متوسط: زنانی با قد متوسط میتوانند از هر نوع سایز گردنبندی به راحتی استفاده کنند. قد متوسط معمولا به عنوان قد استاندارد در نظر گرفته می‌شود پس محل قرار گیری گردنبند بر روی بدن آنها، مشابه توضیحات آورده شده در متن است. با این وجود اشخاصی که دارای قد متوسط هستند بهتر است در هنگام خرید گردنبند به سایر فاکتور های گفته شده توجه کنند تا گردنبند با طول مناسب خودشان را انتخاب کنند.

 

قد بلند: زنان قد بلند هم مثل زنان با قد متوسط میتوانند از هر سایز گردنبندی استفاده کنند. اما بهتر است توجه داشته باشید که گردنبند هایی با طول بلندتر ظاهر کشیده و بلند شما را تخت و کشیده تر نشان میدهند، در عوض یک زنجیر کوتاه میتوانند چشم ها را به شما خیره کند. گردنبند های بلند باعث می‌شوند تا دست و پای شخص بلند تر و زیباتر به نظر برسد. نکته اخر برای زنان قد بلند این است که اگر بالا تنه کوتاهی دارند باید زنجیر هایی با طول متوسط و کوتاه را هم هنگام خرید در نظر داشته باشند.

راهنمای سایز گردنبند برای خانم های قد بلند - گالری جواهرات گنجه

 

فرم بدن 

فرم بدن یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در تعیین سایز استاندارد گردنبند برای هر شخص است. انتخاب گردنبند با در نظر گرفتن فرم بدنی به شما کمک میکند تا گردنبند به بهترین حالت روی بدنتان قرار بگیرد. به عنوان مثال یک خانم با سینه های کوچک میتواند از زنجیر های بلند و چند رج استفاده کند تا زیباتر دیده شود و یک خانم با سینه های بزرگ بهتر است از گردنبند هایی با طول کوتاه تر استفاده کند تا به خوبی روی بدن قرار بگیرد.

انواع مختلف فرم بدن

 

اندام ساعت شنی : در تیپ بدنی اندام ساعت شنی کمر باریک و کم حجم، سینه ها درشت و شانه ها عریض و باسن گرد است. درست مانند یک ساعت شنی، اگر خط فرضی بر روی شانه ها و لگن رسم کنیم و آنها را به کمر متصل کنیم فرمی مانند ساعت شنی خواهیم داشت. در دنیای مد و فشن اندام ساعت شنی به عنوان یک اندام استاندارد زیبایی شناخته میشود. پس خانم های دارای این اندام باید توجه کنند که بهتر است از گردنبند هایی استفاده کنند که تا روی سینه می‌آید، تا برجستگی های بدنشان را به خوبی نمایش دهد. با این حال به جز فرم بدنی در نظر گرفتن قد، فرم صورت و سایز گردن هم بسیار مهم است.

گردنبند مخصوص اندام ساعت شنی

 

اندام گلابی شکل : در اندام گلابی شکل دور باسن بزرگتر از دور کمر و دور سینه است در واقع حجم بدنی افراد داری این نوع تیپ بدنی از بالا تنه به سمت پایین تنه به تدریج بیشتر میشود. اشخاص دارای این فرم بدنی باید از گردنبند هایی استفاده کنند که شانه های آنها و بالاتنه‌شان را پهن تر نشان دهد. پس هر طول گردنبندی که باعث میشود بالا تنه شما پهن تر و در عین حال کشیده تر دیده شود، کاملا متناسب است.

گدنبند مناسب هر شکل بدن

 

اندام مثلث وارونه : در افراد دارای تیپ بدنی مثلث وارونه، سینه ها بزرگتر تر و عرض شانه ها نسبت به کمر و باسن بیشر است. زنانی با فرم بدنی مثلث وارونه معمولا کمر باریکتری نسبت به شانه هایشان دارند پس بهتر است برای کمی پهن تر نشان دادن کمر از زنجیر های بلند استفاده کنند، اما همچنان توجه به نسبت و اندازه بالا تنه و پایین تنه هم مهم و تاثیر گذار است‌.

گردنبند بلند برای اندام مثلث وارونه

یقه لباس

یقه لباس هم درست مانند سایر موارد مهم است، یقه ها میتوانند فرم و شکل های مختلفی داشته باشند و هر فرم یقه میتواند باعث شود طول یا مدل گردنبند متفاوت به نظر برسد. در بخش انواع طول گردنبند ها یقه را هم توضیح داده شد و با یک عکس به صورت خلاصه میتوانید انواع یقه و گردنبند های متناسب را مشاهده کنید.

نوع یقه و گردنبند همسان

 

5/5 - (3 امتیاز)
0