خانه سنگ های زرد رنگ؛ آیا می توانید آنها را تشخیص دهید؟

سنگ های زرد رنگ؛ آیا می توانید آنها را تشخیص دهید؟

admin
2 فروردین 99
انگشتر الماس زرد

رنگ زرد موجود در نور آفتاب، انواع گل ها و .. اغلب احساس شادی، گرمی و خوش بینی را برانگیخته می کند. رنگ زرد در انواع متفاوتی از سنگ های قیمتی وجود دارد از الماس، سیترین تا گارنت و … .

الماس زرد رنگ
الماس زرد رنگ

الماس های زرد رنگ دارای قیمت بسیار بالایی در جواهرات هستند. با این وجود سنگ های زرد رنگ با قیمت مناسب تر نیز وجود دارند که آنها را می توان در طیف های مختلف رنگ زرد یافت.

فراوان ترین سنگ های زرد رنگ موجود در بازار عبارتند از: عقیق، سیترین، سافایر، توپاز، تورمالین و اوپال شفاف. انواع دیگر سنگ های زرد رنگ شامل گوهرهای آندرادیت، اسپسارتین و مالی، بریل، اسفین، زیرکن، اسپادومن و انواع شفاف لابرادوریت و فلدسپار ارتوکلاز هستند. از سنگ های نایاب و کلکسیونی زرد رنگ می توان به کریزوبریل، اسفالریت، آپاتیت و پرهنیت اشاره کرد.

 

آیا می توانید سنگهای قیمتی زرد رنگ زیر را تشخیص دهید؟

بسیاری از سنگ های قیمتی زرد رنگ از لحاظ رنگی به یکدیگر شبیه هستند.

آیا شما می توانید اختلاف های ریز بین هر جفت از سنگ های قیمتی زیر را تشخیص بدهید؟ آنها به نظر شبیه به هم هستند اما در واقع گوهر های متفاوتی اند.

 

[metaslider id=3896]

 

الماس های زرد رنگ

رنگ زرد فراوان ترین رنگ الماس های فنسی ( فانتزی ) طبیعی است اما هنوز هم درصد کمی از همه الماس ها را تشکیل می دهند. اولین منبع الماس های زرد رنگ در اواخر دهه 1860 در استان کیپ ( Cape ) در آفریقای جنوبی یافت شد بنابراین در تجارت جهانی جواهرات، این الماس های زرد رنگ، به الماس زرد کیپ معروف شدند.

الماس کیپ - Cape
الماس کیپ – Cape

الماس های کیپ براساس دیکشنری الماس GIA ، از تیپ Ia الماس با رنگ زرد مشخص هستند. چنین الماس هایی ممکن است فلورسانس آبی، زرد یا نارنجی از خود نشان دهند.

علت رنگ زرد در الماس ها چیست؟

به طورکلی وجود اتم های نیتروژن منجر به دو نوع جذب در منطقه آبی طیف مرئی می شود باقیمانده این طیف بازگردانده می شود و منجر می شود تا رنگ زرد مشاهده شود.

الماس زرد اشکی شکل
الماس زرد اشکی شکل

الماس های زرد قناری ( Canary ) یک اصطلاح تاریخی برای الماس های زرد شدید با رنگ فانتزی تیپ IIb است که برای تمایز آنها از الماس با طیف کیپ ( Cape ) استفاده می شوند. الماس هایی که در تجارت به عنوان الماس زرد قناری خوانده می شوند بواسطه رنگ زرد اشباع شان قیمت بسیار بالایی دارند.

 

برگرفته از: GIA

Rate this post
0