خانه گران ترین یاقوت سرخ جهان به همراه ویدیو

گران ترین یاقوت سرخ جهان به همراه ویدیو

admin
7 فروردین 99
یاقوت سرخ sunrice

یاقوت سرخ Sunrice

یاقوت سرخ سان رایس ( Sunrise یا طلوع خورشید ) گران ترین یاقوت جهان و گران ترین سنگ قیمتی رنگی به جز الماس است. این سنگ قیمتی در میانمار استخراج شد و نام آن برگرفته از شعری به همین نام است که توسط شاعر صوفی قرن سیزدهم نوشته شده است.

این یاقوت خون کبوتری برمه به وزن 25.59 قیراط ( 5.1 گرم ) بین دو الماس به وزن های 2.47 قیراط ( 0.49 گرم ) و 2.7 قیراط ( 0.54 گرم ) توسط شرکت کارتیه روی پایه انگشتری نصب شده است.

این یاقوت سرخ جزو نادرترین سنگ های قیمتی محسوب می شود. موسسه گوهرشناسی سوییس آن را ” گنجی منحصر به فرد از طبیعت ” توصیف کرده و تراش عالی، رنگ بسیار جذاب و خلوص عالی آن را ستوده است. آزمایشگاه Gubelin Gem در زوریخ اظهار داشت که چنین سنگی با این ویژگی ها و با این اندازه از نوع یاقوت سرخ برمه بسیار نادر است. رییس بخش جواهرات سوتبی ( Sotheby ) ، دیوید بنت، هنگام مصاحبه در مورد این یاقوت اظهار داشت که در طول 40 سال فعالیت خود در زمینه جواهرات، هرگز با چنین یاقوت قرمز رنگی با این مشخصات روبرو نشده است. این یاقوت برمه دارای رنگ سرخ به اصطلاح خون کبوتری است.

 

قیمت یاقوت سرخ Sunrice

یاقوت Sunrice در 12 می 2015 در حراجی Sotheby در ژنو سویس با قیمت 30.42 میلیون دلار به یک خریدار ناشناس فروخته شد. در ابتدا تخمین زده می شد که این سنگ قیمتی، ارزشی بین 11 تا 18 میلیون دلار ارزش داشته باشد در ابتدا، این حراجی با قیمت 11 میلیون فرانک سویس یا 11.8 میلیارد شروع شد.

ویدوئو زیر حراجی گرانترین یاقوت جهان که در سال 2015 در سویس برگزار شد را به تصویر کشیده است

 

 

یاقوت سرخ در تحریک احساسات عشقی بسیار موثر است. موجب افزایش انرژی و شهامت می شود. به آرامش افراد کمک می کند. باعث ایجاد گردش خون می شود و …

محصولات یاقوت

برای دانستن اطلاعات کاملتر در مورد سنگ یاقوت سرخ به اینجا مراجعه بفرمایید.

برگرفته از : ویکی پدیا

3.7/5 - (7 امتیاز)
0