خانه ویدیو: مزرعه تولید مروارید پرورشی

ویدیو: مزرعه تولید مروارید پرورشی

admin
27 آذر 98
مروارید 2

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

مروارید پرورشی نخستین بار از سوی چینی ها در قرن 12 و 13 تولید شد، سپس رشد دادن آن به دست ژاپنی ها انجام پذیرفت، سال 1980 شخصی به نام میکی موتو (Mikimoto) تحقیقات 30 ساله روی صدف پرورشی به طور گسترده انجام داد و مروارید های پرورشی مزرعه خود را سال 1920 وارد بازار جهانی کرد.
عمل هسته گذاری درون صدف های پرورشی انجام می شود بدین صورت که ابتدا یک صدف مرغوب را که نژاد خوب و دارای تولید مروارید خوب است، قربانی صدف های دیگر می کنند، به این صورت که غده اپیتلیال (epithelial) را از درون صدف بیرون می آورند و به قسمت های کوچک تری تقسیم می کنند. با هسته اولیه که مرغوب ترین آن پوسته صدف است، در درون دهان صدف پیوند می زنند، به این صورت متخصصان ابتدا روی غده تولید مروارید را با تیغ جراحی می برند و هسته و غده پیوندی را درون آن جاسازی می کنند، به این صورت مروارید حاصل از نژاد مرغوب و اصلاح شده تولید می شود.
سقف مدت مجاز برای مروارید پرورشی 3 سال است. زمان استاندارد هسته گذاری تا برداشت مروارید 1 تا 2 سال است. پس از اینکه مروارید از صدف خارج شد، لکه های سیاه رنگ و تاول مانند روی سطح مروارید وجود دارد که با مواد شیمایی آن را پاک می کنند.

[/vc_column_text][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text]ویدوئو زیر مزرعه تولید مروارید پرورشی را به تصویر کشیده است[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Rate this post
0