خانه سنگ های ماه تولد خرداد و خواص و اعتقادات آن

سنگ های ماه تولد خرداد و خواص و اعتقادات آن

admin
21 فروردین 02
سنگ های ماه تولد خرداد
سرفصل های مقاله پنهان

سنگ‌ های اصلی ماه تولد خرداد به ترتیب مروارید، سنگ ماه و الکساندریت هستند دیگر سنگ های این ماه شامل سیترین، چشم ببر و در کوهی می باشند که در این مطلب به معرفی تاریخچه، خواص و انرژی های درمانی،  اعتقادات و … هرکدام از انواع سنگ ماه تولد خرداد خواهیم پرداخت.

 

مروارید سنگ ماه تولد خرداد

مروارید سنگ ماه تولد خرداد
مروارید سنگ ماه تولد خرداد

 

مروارید یکی از سنگ‌های ماه تولد خرداد است که از اقیانوس‌ها، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها در سرتاسر جهان به دست می‌آید و یکی از بهترین سنگ‌ها برای هدیه دادن به خانم‌ها است. در خاورمیانه اعتقاد داشتند که مروارید اشک‌های فرشتگان هستند که بر روی زمین ریخته شده‌اند. چینی‌ها نیز سنگ ماه تولد خرداد را سرچشمه مغز اژدها می‌دانستند از طرفی کریستف کلمب و معاصرانش تصور می‌کردند که مرواریدها از قطرات شبنم تشکیل می‌شوند.
مروارید سنگ ماه تولد خرداد و سنگی ارگانیک است که درون بافت صدف آب‌شور یا آب شیرین رشد می‌کند. زمانی که یک جسم خارجی به درون صدف وارد می‌شود، اولین واکنش این موجود، خارج کردن این جسم است. اگر موفق نشد سیستم دفاعی را به کار می‌اندازد و شروع به تجزیه می‌کند، در مرحله سوم اگر نتوانست، سیستم دفاعی به‌گونه‌ای دیگر فعال می‌شود و جسم را به‌صورت ایزوله نگه می‌دارد. این کار به این صورت انجام می‌گیرد که با غددی به نام epithelial یا غدد مرواریدی دور جسم خارجی ترشح می‌کند تا با جداسازی، موجب ایزوله جسم شود و درون یک پیله مرواریدی به‌صورت لایه‌لایه در مدت‌زمان زیادی روی‌هم انباشته می‌شود و مروارید شکل می‌گیرد. رنگ مرواریدها به رنگ پوسته خارجی نرم‌تنان بستگی دارد.

هزاران سال صید مروارید باعث کمیابی مرواریدهای طبیعی شده است ازاین‌رو بشر به تولید مرواریدهای پرورشی رو آورده است که اکثر مرواریدهای موجود در بازار از این دسته هستند.
امروزه مرواریدهای پرورشی در انواع وسیعی از شکل، رنگ و اندازه یافت می‌شوند در شکل زیر مرواریدها از سایز 9 تا 23 میلی‌متر متغیر هستند.

انواع مروارید پرورشی
انواع مروارید پرورشی، سنگ خردادماهی

 

یکی از مشهورترین مرواریدهای طبیعی مروارید 50.56 قیراط La Peregrina است. این مروارید در خلیج پاناما کشف شد و سرانجام ریچارد برتون آن را در سال 1969 به الیزابت تیلور اهدا کرد پس‌ازآن کریستی نیویورک در سال 2011 گردنبند جواهر حاوی La Peregrina را به قیمت 11.8 میلیون دلار به حراج گذاشت.

La Peregrina pearl
La Peregrina pearl

 

خواص درمانی مروارید، سنگ تولد خرداد

مروارید مدت‌هاست که با خلوص، فروتنی و معصومیت در ارتباط بوده است؛ بنابراین سنگ ماه تولد خرداد نشانه‌ای از سادگی یا معصومیت است. به‌این‌ترتیب، مرواریدها یادآور معصومیت و سادگی بوده و یکی از بهترین هدایا برای ازدواج به شمار می‌روند. مروارید یادمان اولین، سومین، دوازدهمین و سی‌امین سالگرد ازدواج و سمبل پاکی و پاک‌دامنی و نماد ازدواج کامیاب است. همچنین مروارید سنگ تولد خرداد نشان‌دهنده بی‌گناهی و خلوص است.
مروارید ضمن جلوگیری از اضطراب، افسردگی و تغییرات ناگهانی اخلاق موجب لطافت روحی و تقویت خلاقیت می‌شود. مروارید، سنگ ماه خرداد چشم‌ها را تقویت و برای کمبود کلسیم از آن استفاده می‌شود.

مروارید سنگ اصلی ماه تولد خرداد
مروارید سنگ اصلی ماه تولد خرداد

 

از قدیم تا به امروز تصور می‌شده که سنگ ماه خرداد دارای خواص زیادی است. در متن باستانی سانسکریت Atharvaveda بیان‌شده که مرواریدها عمر طولانی و سعادت را هدیه می‌دهند و اعتقاد بر این بود که در آسیا مرواریدها در از بین بردن سوءهاضمه و خونریزی کمک می‌کنند. برخی پزشکان عرب قرن نوزدهم نیز معتقد بودند که پودر مروارید باعث بهبود بینایی، کاهش لرزش عصبی و افسردگی می‌شود.

 

سنگ مروارید کجا یافت می‌شود؟

مرواریدهای آب‌شور در بسیاری از مناطق جهان رشد می‌کنند. مزارع مروارید آکویا در درجه اول در ژاپن و چین به‌ویژه در سواحل جنوبی استان‌های گوانگدونگ و گوانگشی یافت می‌شود. مرواریدهای دریای جنوبی از سواحل شمالی استرالیا از سمت اندونزی تا سواحل جنوبی جنوب شرقی آسیا در فیلیپین نیز یافت خواهند شد. جزایر گامبیا و مجمع‌الجزایر تواموتو که مستعمره کشور فرانسه هستند محلی برای پیدایش مرواریدهای غنی تاهیتی به شمار می‌روند. چین نیز منبع غالب مرواریدهای آب شیرین است.

مزرعه پرورش مروارید در ژاپن
مزرعه پرورش مروارید در ژاپن

 

مرواریدهای طبیعی حداقل از 5000 سال قبل در خلیج‌فارس یافت می‌شدند و دریانوردان نیز از 300 سال قبل از میلاد مسیح سنگ ماه تولد خرداد را از دریای سرخ استخراج می‌کردند. تنگه منار از 2000 سال پیش از میلاد مسیح مکان بسیار خوبی برای یافت این سنگ بود و با شروع قرن شانزدهم، در زمان استعمار اسپانیا، مقادیر زیادی مروارید از آب‌های مکزیک، آمریکای مرکزی و آنچه اکنون ونزوئلا است کشف شد. امروز مقادیر کمی مروارید در این مناطق باقی‌مانده است.

مروارید سنگ متولدین خرداد
مروارید سنگ متولدین خرداد

 

مراقبت و تمیز کردن مروارید، سنگ ماه تولد خرداد

مرواریدها دارای سختی 2.5 تا 3 در مقیاس موهس هستند، بنابراین نسبتاً نرم بوده و نیاز به مراقبت ویژه دارند. سنگ خرداد را جدا از سایر سنگ‌های قیمتی و جواهرات فلزی ذخیره کنید تا از خراشیدگی و ضربه دیدن آن جلوگیری شود. هرگز سنگ‌های مروارید خود را در یک کیسه پلاستیکی نگهداری نکنید، پلاستیک می‌تواند ماده شیمیایی منتشر کند که به سطح آن‌ها آسیب برساند. همیشه عطر، محصولات مو و لوازم‌آرایشی را قبل از پوشیدن جواهرات مروارید خود استفاده کنید.

نیم ست طلای مروارید طرح ریسه جواهری
نیم ست طلا مروارید

 

بهترین روش برای تمیز کردن مروارید

از یک پارچه نرم و مرطوب استفاده کنید و به‌آرامی آن را تمیز کنید.

یکی دیگر از سنگ‌های ماه تولد خرداد سنگ ماه ( مون استون ) است که در ادامه خواص و اعتقادات آن را بررسی می‌کنیم.

 

سنگ ماه یا مون استون، سنگ متولدین خرداد

سنگ ماه ، سنگ ماه تولد خرداد
سنگ ماه ، سنگ ماه تولد خرداد

 

سنگ ماه یا Moonston مشهورترین گوهر از خانواده فلدسپارها است. خاصیت این سنگ خرداد نور ساطع‌شده از آن بوده، نوری که به این سنگ جلوه‌ای خاص می‌دهد. بهترین سنگ‌های ماه دارای رنگ متمایل به آبی با زمینه شفاف هستند. علت نام‌گذاری آن به خاطر درخشش آبی مایل به سفید است که ظاهری مانند ماه به آن می‌دهد.

 

انرژی درمانی سنگ ماه برای متولدین خرداد

سنگ ماه اغلب به‌عنوان «سنگ رؤیا» شناخته می‌شود زیرا گفته می‌شود رؤیاهای شیرین را برای صاحبش به ارمغان می‌آورد. این سنگ تولد ماه خرداد را به هر دو خدای رومی و یونانی نسبت داده‌اند. اسطوره‌شناسی هندو ادعا می‌کند که این سنگ از خود ماه ساخته ‌شده است و آن را سنگ شانس می‌دانند. سنگ ماه اغلب با عشق، اشتیاق و باروری در ارتباط است بنابراین برای بانوان خوب است. اعتقاد بر این است که شانس بزرگی برای صاحب سنگ به ارمغان می‌آورد. بر طبق افسانه‌ها، سنگ ماه برای عاشقان یک سنگ مهم به‌حساب می‌آید. گفته می‌شود این سنگ احساسات قلبی مخصوصاً «عشق» را با قدرت شگفت‌انگیزی برانگیخته می‌کند.

مون استون سنگ متولدین خرداد
مون استون سنگ متولدین خرداد

 

سنگ ماه در کجا یافت می‌شود؟

سنگ ماه را می‌توان در مکانهای مختلفی ازجمله بخش‌هایی از ایالات‌متحده، مانند نیومکزیکو، کارولینای شمالی و ویرجینیا یافت. مهم‌ترین مکان‌های جهان برای یافتن این سنگ نیز هند و سریلانکا است، اما برزیل، هند، سریلانکا، ماداگاسکار، میانمار و تانزانیا نیز ازجمله بسترهای تشکیل این سنگ شناخته می‌شوند.
در عکس زیر معدنچیان در سریلانکا در جستجوی سنگ ماه، سنگ ماه تولد خرداد هستند.

معدن سنگ ماه - سنگ ماه تولد خرداد - گالری گنجه
معدن سنگ ماه – سنگ ماه تولد خرداد
سنگ راف سنگ ماه ، سنگ خرداد - گالری گنجه
سنگ راف سنگ ماه ، سنگ خرداد

 

مراقبت و نگهداری سنگ ماه

گردنبند سنگ ماه ، سنگ تولد خرداد
گردنبند سنگ ماه ، سنگ تولد خرداد

 

سنگ ماه، سنگ خرداد دارای سختی 6 تا 6.5 در مقیاس سختی Mohs است و مقاومت بالایی دارد. ممکن است در معرض گرمای زیاد دچار ترک‌خوردگی شود، بنابراین، از دستگاه‌های تمیزکننده اولتراسونیک و بخار نباید برای تمیز کردن آن استفاده شود. بهترین گزینه برای تمیز کردن، آب گرم و صابون با یک برس نرم است.

 

الكساندريت سنگ ماه خرداد

یکی دیگر از سنگ‌های ماه تولد خرداد، الکساندریت است که دارای ویژگی تغییر رنگ است.

الکساندریت سنگ ماه تولد خرداد - گالری گنجه
الکساندریت سنگ ماه تولد خرداد

 

انواع عمده الکساندریت برای اولین بار در سال 1830 در کوه‌های اورال روسیه کشف شد. مصادف با روز تولد سزار روس الکساندر دوم (Alexander Nicolajevitch) و به‌افتخار او این نام بر روی این سنگ نهاده شد. الکساندریت، سنگ شانس خرداد به دلیل دارا بودن ترکیب رنگ‌های سبز و قرمز نمادی از قدرت روسیه آن دوران به شمار می‌رفت.
الکساندریت از انواع نادر کانی کریزوبریل (chrysoberyl) است که در نورهای مختلف رنگ آن دچار تغییر می‌شود. باارزش‌ترین الکساندریت، الکساندریتی است که سبز روشن تا سبز متمایل به آبی را در زیر نور روز یا نور فلورسانس نشان می‌دهد و رنگ قرمز شدید تا قرمز متمایل به ارغوانی را در زیر نور رشته‌ای از خود نشان می‌دهد. نکته قابل ‌توجه در رنگ این سنگ تولد ماه خرداد این است که رنگ آن بسته به اینکه در نور طبیعی و یا نور مصنوعی (زیر نور چراغ) به آن نگاه می‌شود دارد به‌طور مثال امکان دارد این سنگ در روشنی روز سبز رنگ دیده شود اما در نور کم قرمز به نظر می‌آید.
دو نوع معروف کریزوبریل وجود دارد که یک نوع آن الکساندریت نام دارد و نوع دیگر که دارای درخشندگی متغیر هست چشم‌گربه (cat eye) نام دارد و بیشتر در رنگ‌های سبز، زرد مایل به سبز و یا قهوه‌ای یافت می‌شود.

 

الکساندریت در کجا یافت می‌شود؟

سرانجام ذخایر الکساندریت ، سنگ ماه خرداد کوه اورال به اتمام رسید و اکنون بیشتر الکساندریت ها از برزیل، سریلانکا و آفریقای شرقی به دست می‌آیند. منابع جدیدتر حاوی برخی از سنگ‌های باکیفیت بالا هستند، اما بسیاری از آن‌ها بازی رنگ کمتری نسبت به الکساندریت های روسی قرن نوزدهم دارند. به دلیل کمبود الکساندریت باکیفیت و با سایز بزرگ، الکساندریت به‌عنوان یکی از سنگ‌های گران‌قیمت به شمار می‌رود.

معدن الکساندریت در برزیل
معدن الکساندریت در برزیل

 

خواص درمانی الکساندریت برای خردادی ها

نگین الکساندریت، سنگ ماه خرداد - گالری گنجه
نگین الکساندریت، سنگ ماه خرداد

 

الکساندریت، سنگ تولد خرداد اصلی‌ترین سنگ در نمایش عشق و علاقه به شمار می‌رود. در اصطلاح عرفانی، سنگ قیمتی الكساندریت برای استفاده‌کننده آن خلاقیت، قدرت، شهود و تخیل را به همراه دارد. در روسیه سمبل شانس و خوشبختی است. این سنگ برای متولدین خردادماه باعث افزایش اعتمادبه‌نفس و تعادل روحی شده و احساس لذت را افزایش می‌دهد. قدرت حس ششم و پیشگویی را زیاد کرده به درمان اختلالات پانکراس و غدد لنفاوی، ناراحتی‌های طحال نیز کمک می‌کند.

 

مراقبت و نگهداری از الکساندریت سنگ خردادی ها

این سنگ ماه تولد خرداد با سختی 8.5 در مقیاس موس نسبتاً سنگ بادوام و محکمی است، از استحکام بسیار خوبی برخوردار است و هیچ کلیواژی (رَخ) در آن دیده نمی‌شود. حلقه و انگشتر ساخته‌شده از سنگ الکساندریت یک هدیه منحصربه‌فرد برای مراسم ازدواج خواهد بود.

انگشتر الکساندریت - گالری گنجه
انگشتر الکساندریت

 

برای نگهداری آن بهتر است این سنگ را با آب سرد و صابون تمیز کنید همچنین تمیزکننده‌های اولتراسونیک و بخار نیز معمولاً برای تمیز کردن آن بی‌خطر هستند.

 

سیترین ، سنگ تولد خرداد

سیترین ، سنگ ماه خرداد - گالری گنجه
سیترین ، سنگ ماه خرداد

 

نام سیترین برگرفته از کلمه فرانسوی (Lemon) به معنی لیمو است. البته این وجه ‌تسمیه به دلیل تشابه رنگ لیمو و سیترین هست. به دلیل حضور عنصر آهن در این کانی رنگ آن به‌صورت زرد روشن، طلایی مایل به قهوه‌ای دیده می‌شود. سیترین طبیعی سنگی کمیاب است. بیشتر سیترین های موجود در فروشگاه‌ها به‌وسیله حرارت تغییر رنگ داده‌شده‌اند. با حرارت دادن می‌توان آمیتیست یا کوارتز دودی را به سیترین هایی با رنگ زرد مایل به نارنجی یا طلایی مایل به قهوه‌ای تبدیل کرد.

 

انرژی درمانی سیترین سنگ متولد خرداد

به هنگام شب آویختن سنگ خرداد موجب می‌شود دارنده آن خوابی همراه با آرامش و بدون کابوس داشته باشد. در افزایش عزت‌نفس و خلاقیت نقش داشته و برای افراد افسرده و غمگین با تمایلات منفی بسیار مناسب است چون در فرد احساسی تازه نسبت به زندگی به وجود می‌آورد.

گوشواره سیترین سنگ ماه تولد خرداد
گوشواره سیترین سنگ ماه تولد خرداد

 

چشم ببر (تایگر) ، سنگ متولدین خرداد

یکی از جذاب ترین سنگ های ماه خرداد، سنگ چشم ببر است. این سنگ متولد خرداد با درخشندگی ابریشمی و شفافیت ماتش به طور طبیعی در طیف رنگ های طلایی و قهوه‌ای مایل به قرمز دیده میشود که محبوب ترین و متداول ترین طیف رنگی این سنگ زیبا هم به حساب می‌آیند، گرچه با عمل حرارت دادن میتوان رنگ چشم گربه ای را به سایر رنگ ها تغییر داد.

شاید جذاب ترین بخش سنگ چشم ببر درخشش خیره کننده‌اش باشد، که حاصل بازتاب نور تابیده شده به الیاف میکروسکوپی سنگ است که این الیاف از آهن و کوارتز تشکیل شده‌اند و منجر به تشکیل خاصیت راه راه سنگ چشم ببر شده است. بنابراین بارز ترین خصوصیت سنگ ماه خرداد انعکاس یک نوار موازی و باریک از نور است که باعث برق و جلوه درخشان سنگ میشود.

سنگ راف چشم ببر یا تایگر، سنگ ماه تولد خرداد - گالری گنجه
سنگ راف چشم ببر یا تایگر، سنگ ماه خرداد

 

چشم ببر سنگ نسبتا سختی است و برای اینکه بهترین جلوه را داشته باشد معمولا آن را به صورت کابوشن تراش میدهند، تراش سنگ چشم ببر بسیار مهم است، نوع تراش باید به گونه‌ای باشد که خطوط موازی بیشترین میزان بازتاب نور را داشته باشند تا سنگ به زیبایی بدرخشد. از گذشته تا کنون از این سنگ ماه تولد خرداد در صنعت زیورآلات و جواهرات و تزئینات استفاده می‌شده است.

مصریان به سنگ چشم ببر لقب سنگ همه چیز بین را داده بودند و با اعتقاد بر اینکه درخشش این سنگ در واقع پرتوهای قدرتمند خدای خورشید است، برای ساختن چشم مجسمه های خود از این سنگ استفاده می‌کردند. سنگ چشم ببر از معادنی در غرب استرالیا، آفریقای جنوبی، ایالات متحده آمریکا و هند و نامیبیا استخراج میشود.
برای پاکسازی و شارژ کردن این سنگ بهتر است آن را در آب ولرم با یک شوینده صابونی بسیار ملایم بشورید و آن را یک شب در مقابل نور ماه و یا یک روز در مقابل خورشید قرار دهید.

 

سنگ درمانی سنگ چشم ببر، سنگ خرداد ماه

سنگ چشم ببر از دیر باز برای انسان ها رمز آلود و شکفت انگیز بوده و اعتقاد بر این است که استفاده از این سنگ در موارد زیادی برای شخص مفید است. سنگ چشم ببر باعث متعادل شدن سیستم غدد درون ریز شده و اختلالات عاطفی را با قوای زندگی بخش خود رفع میکند. برای آن دسته از متولدین خرداد که احساس کرختی و سستی و بی‌حالی دارند مفید است و اگر جزو افرادی هستید که از افسردگی فصلی رنج میبرید سنگ ماه خرداد که یک سنگ خون گرم است انرژی خورشید را در خود نگه داشته و در روزهای فصل سرما به شما انرژی و انگیزه بیشتری برای انجام فعالیت های روزمره‌تان میدهد. انرژی بالایش باعث افزایش سرعت متابولیسم شده و با ملایم کردن میل جنسی به هورمون ها کمک میکند تا در یک سطح معتدل قرار بگیرند.
سنگ چشم ببر سنگ متولد خرداد، با پاک کردن انرژی های منفی افزایش سرعت متابولیسم شده و با ملایم کردن میل جنسی به هورمون ها کمک میکند تا در یک سطح معتدل قرار بگیرند. سطح اعتماد به نفس شخص را بالا برده و با این کار به فرد کمک میکند حتی در شرایط آشوب و هرج و مرج متمرکز و متصل به ریشه های دورنی خود بماند. انرژی سنگ چشم ببر کمبود انگیزه را برطرف میکند و باعث بهبود روابط عاطفی می‌شود.

خرید سنگ ماه خرداد | چشم ببر یا تایگر

سنگ ماه تولد خرداد ماهی ها چاکرای ریشه را پاک کرده، توانایی های روانی را افزایش داده و منجر به افزایش حس آرامش می‌شود. گفته میشود سنگ چشم ببر بر روی دوقلو های متضاد شخصیتی خرداد ماهی ها تاثیر گذاشته و با رنگ زیبایش ثبات را به ایشان هدیه می‌کند. برای متولدین خرداد توصیه شده تا سنگ چشم ببر را در غالب زیورآلاتی چون انگشتر و دستبند بپوشند تا سنگ در قسمت پایینی بدن قرار بگیرد و چاکرا ریشه را فعال نگه دارد. در محل کار سنگ چشم ببر  باعث تمرکز ذهن و از بین بردن تعلل می‌شود، در خانه برای جذب شانس خوب و افزایش خلق و خوی مثبت و افزایش حس امنیت نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

استفاده از سنگ چشم ببر در بچه‌ها و افراد ترسو ایجاد شجاعت کرده و در افراد ضعیف قدرت و صلابت می‌آفریند. ثروت و کامیابی را به همراه دارد، در هنگام بیماری انرژی درونی را افزایش می‌دهد. همچنین افزایش شهامت و اعتمادبه‌نفس را به دنبال دارد. این سنگ دارنده‌اش را در طول سفر محافظت می‌کند.

 

در کوهی (کریستال کوارتز) ، سنگ ماه تولد خرداد

کریستال کوارتز یا در کوهی
کریستال کوارتز یا در کوهی،  یکی از سنگ های ماه خرداد

 

نام کوارتز برگرفته‌شده از واژه‌ی آلمانی (Quarz) است. البته عده‌ای نیز معتقدند از زبان چکسلواکی مشتق شده است. کوارتز یک اکسید سیلیس است که بعد از کانی فلدسپار بیشترین کانی موجود بر روی پوسته زمین است. کوارتز دارای سختی نسبتاً بالایی است (7) و بزرگ‌ترین گروه جواهرات را تشکیل می‌دهد. کوارتز این قابلیت را دارد که به شکل‌ها و سایزهای مختلف تراش بخورد یا حکاکی کاروینگ روی آن انجام گیرد. قرن‌هاست که از سنگ متولد خرداد در ساخت جواهرات و اشیا قیمتی مورداستفاده قرار می‌گیرد. دُر یا کوارتز نیروی حیاتی با خود داشته باعث نظم و آرامش و تعادل بوده، با زیاد کردن نیروی عشق شرایط محیطی را از گزند عوامل پلید و منفی می‌زداید.

 

خواص در کوهی، سنگ متولد خرداد

کوارتز شفاف یا در کوهی یکی از ناب ترین گوهر هاست و نور آور و روشنی بخش به حساب می‌آید. این سنگ خرداد یک سنگ تقویت کننده به حساب می‌آید یعنی قادر است ویژگی های خوب را چندین برابر قوی تر کند‌. در کوهی که به عنوان شفا بخش اصلی شناخته می‌شود قادر است تمام انرژی های منفی و بد را از بین ببرد و در جایگاه پاک کننده روح توانایی های روانی را افزایش داده و همچنین باعث بهبود حافظه و تمرکز بهتر شخص می‌گردد.

سنگ راف در یا کریستال کوارتز - سنگ متولدین خرداد - گالری گنجه
سنگ راف در یا کریستال کوارتز – سنگ متولدین خرداد

 

این سنگ متولد خرداد سیستم ایمنی بدن را تقویت و با شفافیت خاصش اندام های بدن را از سموم پاکسازی می‌کند. گفته میشود در کوهی هدایت بخش انرژی است و به خوبی میداند انرژی ها اضافی در اطراف خرداد ماهی ها را چطور هدایت کند تا بهترین نتیجه را برایشان داشته باشد، با این کار احساسات شما را شفاف میکند و به جذب کوچکترین میزان شادی هم کمک شایانی میکند. در کوهی تمام چاکراهای بدن را به یکدیگر متصل کرده و انسداد چاکراه ها را نیز رفع میکند. در فضای کار و منزل از این سنگ برای پاکسازی و تصفیه انرژی استفاده میشود. این سنگ خرداد ماهی نیروی حیاتی با خود داشته باعث نظم و آرامش و تعادل بوده، با زیاد کردن نیروی عشق شرایط محیطی را از گزند عوامل پلید و منفی می‌زداید.

خصوصیات متولدین خرداد ماه

متولدین خردادماه (Jun) که علامت آن توسط دوپیکر یا دوقلوها (Gemini) نشان داده می‌شود افرادی اجتماعی، بخشنده و کنجکاو هستند.
طبق تحقیقات متولدین خردادماه که در اوج بهار و نزدیک به تابستان متولد می‌شوند، به‌ احتمال‌ زیاد در بزرگ‌سالی رشد سالم‌تری دارند. قرار گرفتن بیشتر در معرض نور خورشید و درنتیجه قرار گرفتن در معرض ویتامین D بیشتر منجر به بهبود وضعیت بهتری می‌شود. فصل تولد فرد می‌تواند مادام‌العمر بر خلق‌ و خوی وی تأثیر بگذارد و پژوهش‌ها نشان داده می‌شود که نوزادان متولد ماه‌های گرم‌تر حساسیت کمتری نسبت به غم و اندوه ناشی از اختلالات عاطفی فصلی هستند. متولدین خردادماه طبق ماه تولد خود بسیار اجتماعی، بخشنده، زودرنج و خوش‌بین هستند. خردادماهی‌ها به‌عنوان پروانه‌های اجتماعی شناخته می‌شوند، به‌راحتی توجه همه را به خود جلب می‌کنند. بیشتر افراد متولد خرداد تحت علامت جوزا قرار می‌گیرند، به این معنی که آن‌ها اغلب هر دو طرف یک بحث را می‌بینند.

خصوصیات متولدین خرداد ماه
برای متولدین خرداد ماه سمبل‌: جوزا | سياره‌: عطارد | عنصر خرداد : باد | فلز وجودی: جیوه | سنگ‌ خوش‌يمن خرداد: مروارید | دیگر سنگ‌های ماه تولد: الکساندریت، سنگ ماه، سیترین، چشم ببر، در کوهی | رنگ‌ ماه تولد خرداد: زرد، نارنجی | روز اقبال: چهار شنبه | گل: رز و شقایق | شماره خوش‌یمن: 5،8،9

 

در کل ویژگی‌های مشترک بسیاری از جوزاها جامعه‌پذیری، مهارت‌های ارتباطی عالی آن‌هاست اما مانند تمام اعضای جوزا که می‌توانند دو شخصیت متفاوت داشته باشند، افراد متولد خرداد نیز می‌توانند بدون اطلاع قبلی به فردی فوق جدی و متفکر تبدیل شوند.
متولدین خرداد بسیار کنجکاو هستند و دوست دارند تا آنجا که می‌توانند در مورد چیزهایی که به آن‌ها علاقه دارند یاد بگیرند. ذهن آن‌ها دائماً مملو از ایده‌ها و افکار جدید است و ممکن است فقط به یک‌چیز توجه کنند.
آن‌ها به دنبال بهترین‌ها می‌روند خردادی‌ها می‌دانند که چه می‌خواهند و دقیقاً می‌دانند که چگونه به دنبال آن بروند. ممکن است سازش برای آن‌ها دشوار باشد. آن‌ها باید یاد بگیرند که چگونه انتظارات خود را مدیریت کنند و با ناامیدی کنار بیایند
ازآنجاکه افراد متولد خرداد صادق هستند، انتظار دارند دیگران نیز همان باشند. وقتی احساس کنند شخصی صادق نیست بلافاصله از او فاصله می‌گیرند. از دیگر خصوصیات خردادی‌ها این است که آن‌ها ممکن است سریع در مورد دیگران قضاوت کنند.

بهترین سنگ ماه خرداد

مروارید برای متولدین خرداد همان هدیه آرامش بخش است که روحیه آرام و صبر را در آنان برجسته می‌کند. بنابراین میتوان گفت اصلی ترین سنگ خرداد ماه مروارید است. زیرا با داشتن تاثیرات شگفت انگیر باعث ثبات عاطفی و متعادل شدن سطح استرس شده، که خود مشکل بی‌خوابی و خشم زود هنگامی که اغلب متولدین این ماه با آن درگیر هستند را برطرف میکند. مروارید انرژی های سیاره عطارد غالب بر متولدین خرداد را به خوبی هدایت میکند و باعث شده تا انرژی های مفید این سیاره به رشد جنبه های مختلف زندگی آنها کمک شایانی کند.

بهترین سنگ ماه خرداد - گالری گنجه
گردنبند مروارید ، سنگ خرداد

 

از انجایی که زاده خرداد ماه به روابط خانوادگی و دوستانه در زندگی خود اهمیت میدهند، مروارید عشق و مراقبت را در زندگیشان افزایش داده و پیوند های دوستی و خانوادگی را استحکام می‌بخشد. از دیگر سنگ های مناسب برای خرداد ماهی ها میتوان سنگ چشم ببر، سیترین، الکساندریت، سنگ ماه و در کوهی را نام برد که پیش تر به خواصشان اشاره کردیم.

 

بهترین سنگ ماه خرداد زنانه

با در نظر گرفتن تمامی جوانب برای زن پرشور متولد خرداد ماهی باید گفت مناسب ترین سنگ خرداد ماهی برای زنان، مروارید است. این گوهر زیبا با جذابیت های ظاهری فوق العاده منحصر به فرد می‌تواند مناسب روحیه متولدین این ماه باشد. به زنان خردادی با روحیه‌ای کمی ناپایدار توصیه می‌شود تا از مروارید که دارای خواص ضد اضطراب و پیشگیری کننده از تغییر سریع خلق و خو است، استفاده کنند. مروارید یک سنگ معنوی و آرامش بخش برای این زنان به شمار می‌آید.

بهترین سنگ ماه خرداد زنانه - گالری گنجه
جواهرات مروارید

 

بعد از مروارید پوشیدن سنگ الکساندریت به عنوان سنگ ماه خرداد دخترانه می‌تواند وضوح فکر، خلاقیت و توانایی قضاوت گری خوبی را برای زنان و دختران زاده این ماه فراهم می‌آورد، آنها همچنین می‌توانند از فواید مثبت سنگ ماه، چشم ببر، در کوهی، سیترین نیز بهره ببرند. ترکیب کردن این گوهر ها با یکدیگر باعث افزایش اثر مثبت سیارات آنها و کم شدن تاثیر منفی سیارات بر روی متولدین خرداد میشود. برای به کار بردن این سنگ ها در زیورآلات بهتر است یادتان باشد هرچه بیشتر این سنگ ها با پوست در تماس باشند به همان میزان تاثیر مثبت و بهتری بر روی متولدین خرداد دارند.

انگشتر الکساندریت - سنگ ماه تولد خرداد - گالری گنجهانگشتر الکساندریت – سنگ ماه تولد خرداد

 

بهترین سنگ ماه خرداد مردانه

برای مردان مضطرب و تا حدی بی نظم متولد خرداد، فراهم کردن شرایط آرام و با ثبات که بتواند به پیشرفتشان کمک کند یک هدیه گرانبهاست، بنابراین برای آن دسته از مردان خرداد که به دنبال موفقیت و ترقی در زندگی هستند سنگ چشم ببر بهترین گزینه ممکن است. این سنگ شانس خرداد ماه مورد علاقه تمامی مردان زاده خرداد است که خواهان پیشرفت ، ترقی و قدرت در زندگی هستند زیرا با فراهم کردن هماهنگی در افکار می‌تواند به آنها کمک کند تا تصمیات خود را با آگاهی و حضور ذهن کامل، بگیرند و به ایشان کمک می‌کند تا در زندگی کاری و حرفه ای خود به موفقیت های بیشتری دست یابند.

بهترین سنگ ماه خرداد مردانه ، سنگ ماه تولد خرداد - گالری گنجه
دستبند چشم ببر – سنگ تولد خرداد

 

از دیگر سنگ های مناسب مردان می‌توان به مروارید با خواص آرام بخش بودن و ضد اضطراب بودن اشاره کرد، سنگ بعدی سنگ چشم ببر است که با آن نمای چشمگیرش می‌تواند متولدین خرداد را یاری کند تا از شر تمام افکار منفی در ذهنشان راحت شوند، بعد از مدتی استفاده از این سنگ خواهد دید که از تاثیر هرگونه نگرانی و احساس شک و تردید دور شده اید. مردان خرداد ماهی می‌توانند از فواید دیگر سنگ خرداد مانند الکساندریت که باعث افزایش خلاقیت و اعتماد به نفس است، سنگ ماه که شانس و عشق را به آرمغان می‌آورد و سنگ سیترین که منجر به افزایش عزت نفس می‌شود، بهره لازم را ببرند.

انگشتر نقره مردانه چشم ببر - گالری جواهرات گنجه

زیورآلات مناسب ماه تولد خرداد

شخصیت متولدین خرداد  معمولاً سلیقۀ خاصی دارند و عاشق توجه هستند طوری که همیشه به دنبال طلا و جواهراتی هستند که توجه را جلب کرده و از سبک های روزمرۀ موجود در بازار متمایز باشد. در ادامه نمونه‌هایی از زیورآلاتی که متناسب با سلیقۀ منحصر به فرد متولدین خرداد است را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. توجه داشته باشید که تمامی آیتم‌های موجود در این مقاله قابلیت سفارش ساخت طلا توسط گالری گنجه را دارد.

انگشتر زنانه سیترین ، سنگ ماه خرداد

انگشتر ماه تولد خرداد

برای خرید انگشتر ماه خرداد به لطف سلیقه متنوع متولدین این ماه انتخاب‌های زیادی وجود خواهد‌داشت از انگشترهای شانس ماه تولد با نماد زودیاک این ماه گرفته تا انگشترهای جواهر زنانه که مزیّن به سنگ‌های ماه تولد خرداد و یا حتی انگشترهای مناسب مردان.

انگشتر زنانه الکساندریت

 

در دستۀ اول به سراغ انگشترهای زنانه ماه خرداد می‌رویم که دارای سمبل و نماد زودیاک ماه خرداد هستند. این انگشترها برای استفادۀ روزمره و یا دورهمی‌های دوستانه مناسب هستند و حال و هوای استایل شما را در عین زیبایی به یک تیپ متفاوت و جالب تبدیل می‌کنند. این حلقه‌ها را می‌توانید از جنس نقره و طلا به دست کنید.

انگشتر زنانه مروارید، سنگ ماه تولد خرداد - گالری جواهرات گنجه

 

برای مراسم‌های رسمی‌تر و یا برای حلقۀ نشان، نامزدی، ازدواج و… استفاده از انگشترهای جواهر توصیه می‌شود. انگشترهایی مثل انگشتر مروارید زنانه، انگشتر الکساندریت و انگشتر با نگین دُرّکوهی برای خانم‌های متولد خرداد بهترین گزینه ممکن هستند.

 

انگشتر زنانه در کوهی جواهری - گالری جواهرات گنجه

 

اگر به دنبال بهترین انگشتر برای مردان متولدین خرداد باشید، بدون شک انگشترهایی که مزیّن به سنگ ماه تولد خرداد هستند بهترین گزینه هستند. سنگ ماه تولد مردانه خرداد مثل چشم ببر، دُرّکوهی، سیترین و سنگ ماه بهترین سنگ برای آقایان متولد ماه خرداد هستند که می‌توانند زینت بخش انگشتری که بر روی دستان آقایان می نشیند، باشد.

4.3/5 - (6 امتیاز)
1
دیدگاه شما

یک دیدگاه

  1. Mohammad گفت:

    اره واقعا که خردادیا همه عشقن همه درجه یک و باحال و خفن و همه چیز تموم هستن