سنگ ماه تولد اسفند
آکوامارین : افسانه یک جواهر

سنگ های ماه تولد به همراه خواص آن ها

بر اساس باورهای کهن طالع بینی و ستاره شناسی، برای هر ماه سنگ و گوهر با ارزشی وجود دارد که همراه داشتن آن می تواند هماهنگی و سازگاری بهتری بین انسان با جهان پیرامونش پدید آورد. انرژی که از این سنگ ها ساطع می شود می تواند به متولد ماه خود کمک کند تا انرژی مثبت بیش تری جذب کند، نیروهای درونیش را به هماهنگی برساند و با تاثیر مثبت بر روی چاکرا ها ریشه ی بیماری هایی که منشا روان تنی دارند را رفته رفته از بین ببرند. با وجودی که سودمندی این سنگ ها بسته به باور و اعتقاد فرد می تواند متغیر باشد اما نباید از آن ها انتظار سحر و معجزه داشت. گرچه آنچه که از مطالعه ی فرهنگ های گوناگون در جای جای جهان بر می آید این است که استفاده از سنگ ها برای خواص درمانی و دفع انرژی های بد که آن را نیروهای اهریمنی می نامیده اند باوری ریشه دار و قوی است. گویا در فرهنگ ایرانی هم همین موضوع باعث شده که این سنگ ها به عنوان زینت و هنر وارد زندگی روزمره ی عامه ی مردم شود. باید توجه داشت که سنگ های ماه تولد صرفا خاصیتی انرژیکی دارند که می توانند تعادل، هماهنگی و بهزیستی بیش تری برای متولد ماه خود به ارمغان آورند.

در جدول زیر با کلیک بر روی هر ماه میتوانید سنگ اصلی هر ماه و سنگ های فرعی و خواص آنها را مطالعه کنید.

 
فروردین

سنگ ماه تولد فروردین


سنگ اصلی این ماه الماس میباشد

برای فروردین ماهی ها چند سنگ ماه تولد وجود دارد؛ الماس، سنگ خون، جاسپر، آکوامارین و توپاز زرد. که از آن میان الماس سنگ اصلی برای متولدین این ماه است. الماس که سمبل قدرت و پاکی است احساس اعتماد به نفس و شکست ناپذیری را در انسان تقویت می کند. الماس تاریخی همپای بشریت دارد و یکی از گرانقدر ترین سنگ هاست.

مطالعه کامل سنگ های ماه تولد فروردین
اردیبهشت

سنگ ماه تولد اردیبهشت


سنگ اصلی این ماه زمرد می باشد

سنگ اصلی ماه تولد اردیبهشت زمرد می باشد اما برای این ماه چند سنگ فرعی دیگر هم وجود دارد شامل یاقوت کبود، گارنت، مالاکیت، رزکوارتز، مالاکیت و فیروزه. سنگ زمرد از نادر ترین و زیبا ترین سنگ های قیمتی است که به خاطر رنگ فوق العاده اش از آن آرامش ساطع می شود. زمرد یکی از لوکس ترین سنگ ها در طراحی جواهرات است. زمرد باعث افزایش بینایی، شهود و حافظه می شود.

مطالعه کامل سنگ های ماه تولد اردیبهشت
خرداد

سنگ ماه تولد خرداد


سنگ اصلی این ماه مروارید می باشد

سنگ اصلی سومین ماه بهار مروارید می باشد اما سنگ های دیگری چون الکساندریت، سنگ ماه، سیترین، چشم ببر و در کوهی برای این ماه وجود دارد. مروارید زیبا ترین و شناخته شده ترین گوهر هاست که به آن داروی جادویی نیز می گویند. مروارید می تواند انرژی حیاتی را بالا ببرد و غم و ناراحتی ها را دور کند. همچنین می تواند روح را تلطیف و خلاقیت را زیاد کند.

مطالعه کامل سنگ های ماه تولد خرداد
تیر

سنگ ماه تولد تیر


سنگ اصلی این ماه یاقوت سرخ می باشد

برای تیرماهی ها چندین سنگ ماه تولد وجود دارد شامل یاقوت سرخ، عقیق، سنگ ماه، زمرد، مروارید و مالاکیت. که هر کدام ویژگی خود را دارند در این میان سنگ اصلی برای تیرماهی ها یاقوت سرخ می باشد. یاقوت سرخ یکی از با ارزش ترین سنگ هاست که مظهر حیات و انرژی درونی است. پیشینیان معتقد بودند یاقوت سرخ می تواند روی بهبود گردش خون موثر باشد و بدن را سم زدایی کند. انرژی که از این سنگ ساطع می شود در از بین بردن کسالت و تنبلی موثر است.

مطالعه کامل سنگ های ماه تولد تیر
مرداد

سنگ ماه تولد مرداد


سنگ اصلی این ماه زبرجد می باشد

سنگ اصلی ماه تولد مرداد زبرجد می باشد. با این حال سنگ های فرعی دیگری هم برای این ماه وجود دارد که به استفاده از آن ها توصیه شده است سنگ هایی مانند کارنلین، لعل، ساردونیکس و تورمالین. زبرجد سمبل آرامش، شکوه و خورشید است. این گوهر زیبا را گوهر خورشید می نامیدند و معتقد بودند ارتعاشات زیاد آن کل بدن را فعال می کند و به تعادل می رساند. زبرجد در درمان افسردگی و اضطراب موثر است.

مطالعه کامل سنگ های ماه تولد مرداد
شهریور

سنگ ماه تولد شهریور


سنگ اصلی این ماه یاقوت کبود می باشد

یاقوت کبود گوهر اصلی ماه تولد شهریور می باشد. اما سنگ های فرعی دیگری هم برای شهریور ماهی ها وجود دارد که عبارتند از عقیق، لاجورد، سنگ ماه و زبرجد. یاقوت کبود نماد صداقت، راستی، وفاداری و نجابت است و اعتقاد بر این است که می تواند افکار ناپاک و وسوسه ها را از انسان دور کند. یاقوت کبود دارای اثر شفا بخشی است و می تواند درد را کاهش دهد و باعث بهبود بیماری هایی چون روماتیسم شود.

مطالعه کامل سنگ های ماه تولد شهریور
مهر

سنگ ماه تولد مهر


سنگ اصلی این ماه اوپال می باشد

سنگ اصلی اولین ماه از پاییز اوپال می باشد. علاوه بر این گوهر های دیگری چون تورمالین، یاقوت کبود، عقیق و آکوامارین به عنوان سنگ ماه تولد مهر می باشند. اوپال سنگ چشم نوازی است که نماد عشق، امید، پاکی، شفافیت و غلبه بر دشمنان است. اوپال با بالا بردن انرژی درونی رخوت و سستی را از بین می برد. این سنگ بینش و شهود را تقویت می کند همچنین در درمان بیماری های مربوط به معده موثر است.

مطالعه کامل سنگ های ماه تولد مهر
آبان

سنگ ماه تولد آبان


سنگ اصلی این ماه توپاز می باشد

اصلی ترین سنگ برای متولدین آبان ماه سنگ زیبای توپاز می باشد اما سنگ های دیگری هم برای متولدین این ماه وجود دارد که عبارتند از سیترین، گارنت، مروارید، یاقوت سرخ و آکوامارین. توپاز به خاطر رنگ زیبا و رنگین کمانی اش محبوبیت دارد. این سنگ با ارزش به خاطر رنگ آتشین خود سرشار از انرژی حیاتی است که به بالا بردن اعتماد به نفس و اقتدار شخص کمک می کند. توپاز را سنگ محافظ می دانند و معتقدند می تواند انرژی های منفی چون ترس و اضطراب را از فرد دور کند. توپاز بیش ترین تاثیر را بر روی چاکرای خورشیدی دارد.

مطالعه کامل سنگ های ماه تولد آبان
آذر

سنگ ماه تولد آذر


سنگ اصلی این ماه فیروزه می باشد

فیروزه اصلی ترین سنگ ماه تولد آذر می باشد. دیگر سنگ ‌های ماه تولد آذر عبارتند از تانزانیت، زیرکن، آمیتیست، یاقوت سرخ و لاجورد. فیروزه گوهری است که برای هزاران سال مورد احترام و علاقه ی انسان بوده است. مردم اعتقاد داشتند این سنگ باعث پیروزی می شود و شکست را از آن ها دور می کند. فیروزه همچنین نشاط آور و ضد افسردگی است. از تاثیرات فیروزه بر روی جسم می توان به اثر مطلوبش بر روی چشم ها و بینایی اشاره کرد.

مطالعه کامل سنگ های ماه تولد آذر
دی

سنگ ماه تولد دی


سنگ اصلی این ماه گارنت می باشد

گارنت زیبا سنگ اصلی ماه تولد دی ماهی هاست. گوهر های دیگری مثل زمرد، رزکوارتز، عقیق، لابرادوریت و مالاکیت برای متولدین دی ماه وجود دارد. گارنت طیف گسترده ای از رنگ های نارنجی، زرد، بنفش و سبز دارد. گارنت به صاحبش کمک می کند تا به ثروت، سلامتی و خوش بختی برسد. گارنت به از بین بردن احساسات منفی و بالا بردن شجاعت و خلاقیت کمک می کند. این گوهر بر روی چاکرای قلب موثر است و می تواند بیماری های قلبی را بهبود بخشد.

مطالعه کامل سنگ های ماه تولد دی
بهمن

سنگ ماه تولد بهمن


سنگ اصلی این ماه آمیتیست می باشد

آمیتیست سنگ اصلی برای متولدین بهمن ماه می باشد. دیگر سنگ‌های ماه تولد بهمن سنگ ماه، مروارید، زیرکن و فیروزه هستند. آمیتیست گوهری است با طیف رنگی بنفش کم رنگ تا پررنگ. آمیتیست نمادی از اقتدار درونی است و همراه داشتنش به آرامش بیش تر کمک می کند. این سنگ برای مراقبه انتخابی عالی است. آمیتیست به بهبود گردش خون و پاکسازی بدن کمک می کند و بر روی غدد بدن اثر مطلوب دارد.

مطالعه کامل سنگ های ماه تولد بهمن
اسفند

سنگ ماه تولد اسفند


سنگ اصلی این ماه آکوامارین می باشد

برای متولدین اسفند آکوامارین سنگ اصلی این ماه است. گوهر های دیگری هم برایشان وجود دارد مانند سنگ خون، یشم، ژاسپر و یاقوت کبود. آکوامارین را سنگ الهه دریا می نامیدند و معتقد بودند طلسمی برای محافظت از حوادث دریایی است. آکوامارین می تواند شجاعت و استواری فرد را افزایش داده و از نگرانی های وی کم کند. پیشینیان معتقد بودند آکوامارین اثر فوق العاده ای در بینش فرد دارد و با همراه داشتنش فرد می تواند احساسات و عواطف خود را به خوبی مدیریت کند.

مطالعه کامل سنگ های ماه تولد اسفند
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.

هدیه ویژه

کسب 30 امتیاز ارزشمند و ورود به لیست قرعه کشی
تنها با یک ثبت نام ساده