خانه سنگ های ماه تولد اردیبهشت و خواص و اعتقادات آن

سنگ های ماه تولد اردیبهشت و خواص و اعتقادات آن

admin
17 فروردین 02
سنگ های ماه تولد اردیبهشت

سنگ‌های ماه تولد اردیبهشت به چند دسته تقسیم می‌شود که اصلی‌ترین آن زمرد با رنگ سبز است. در این مطلب انواع سنگ ماه تولد اردیبهشت را به همراه خواص و اعتقادات آن بررسی خواهیم کرد.

 

سنگ تولد ماه اردیبهشت چه رنگی است؟

انتخاب‌های مدرن رنگ سنگ‌های قیمتی تولد این ماه را مشخص می کند. زمرد، سنگ اصلی تولد سنتی و مدرن، سبز است. کریزوپراز یا عقیق سبز (Chrysoprase)، سنگ تولد جایگزین ماه اردیبهشت نیز سبز است. واضح است كه زمین‌شناسی مدرن رنگ سبز را به‌ عنوان رنگ ماه اردیبهشت در نظر می‌گیرد.
در کنار رنگ سبز، رنگ‌های دیگری نیز برای متولدین اردیبهشت در نظر گرفته‌ شده است. عقیق، سنگ ماه تولد اردیبهشت در تقویم قدیمی رومی، ایتالیایی، عبری و قدیمی هندو، در گروه‌های مختلف رنگی و از جمله سبز یافت می‌شود. از سوی دیگر، یاقوت کبود، در تقویم قدیمی تبت، در رنگ‌های مختلفی وجود دارد، از آبی، سبز، زرد، روشن تا صورتی. در واقع، رنگ‌های مختلفی به‌عنوان رنگ سنگ ماه تولد اردیبهشت وجود دارد. بااین‌حال، رنگ سبز محبوب‌ترین رنگ برای انتخاب سنگ تولد اردیبهشت خواهد بود.

 

زمرد ، سنگ اصلی ماه تولد اردیبهشت

زمرد سنگ اصلی ماه تولد اردیبهشت
زمرد سنگ اصلی ماه تولد اردیبهشت

 

زمرد از نادرترین سنگ‌های قیمتی و نماد عشق و تولد دوباره است. زمرد از زمان‌های بسیار قدیم مترادف با رنگ سبز بوده است. این عضو از خانواده بریل سزاوار قرار گرفتن در میان سنگ‌های قیمتی، همراه با الماس، یاقوت قرمز و یاقوت کبود است. منابع عمده استخراج این سنگ قیمتی کلمبیا، برزیل، زامبیا، زیمبابوه، ماداگاسکار و نیجریه هستند.
سنگ زمرد (Emerald) سنگ اصلی ماه تولد اردیبهشت، سال‌هاست که بسیار محبوب است و از این سنگ به‌عنوان تعریف رنگ سبز استفاده می‌شود. واژه «زمرد» از smaragdos گرفته‌شده است در یونان باستان از این کلمه برای گوهر سبز استفاده می‌شده. زمرد یکی از انواع سبز بریل؛ و یکی از گران‌ترین سنگ‌های قیمتی جهان است. یکی از اصلی‌ترین عواملی که ارزش و زیبایی زمرد را تعیین می‌کند در نحوه تراش گوهر نهفته است. امروزه زمردها به‌طورمعمول با استفاده از ماشین‌آلات با فنّاوری بالا تراش داده می‌شوند تا از تراش‌های دقیق که زیبایی گوهرها را حفظ می‌کنند، اطمینان حاصل کنند.

سنگ راف زمرد

سنگ راف زمرد ، زمرد سنگ اصلی ماه تولد اردیبهشت

 

سنگ زمرد سنگ تولد ماه اردیبهشت قلب و ذهن را در طول اعصار اسیر خودکرده است. تنوع رنگ سبز زمرد یادآور باغ‌های آرامش‌بخش و سرسبز است. افسانه‌ها می‌گویند که زمرد این قدرت را دارد که هر کس آن را همراه داشته باشد باهوش‌تر شود و زمانی اعتقاد بر این بود که بیماری‌هایی مانند وبا و مالاریا را درمان می‌کند. امروزه این سنگ قیمتی برای 20 امین و 35 امین سالگرد ازدواج هدیه داده می‌شود.

حلقه طلا با سنگ زمرد، سنگ اردیبهشت - گالری گنجه
حلقه طلا با سنگ زمرد

 

زمرد از فراعنه مصر تا امپراتوری اینکا در آمریکای جنوبی را مسحور خود کرده است. مشهور بود که کلئوپاترا علاقه زیادی به زمرد داشت و از آن در تزئینات سلطنتی خود استفاده می‌کرد. تاج افسانه‌ای آندس، یکی از نمونه‌های احترام اسپانیایی‌ها به زمرد، سنگ تولد اردیبهشت است. طبق گفته‌های لور، بزرگ‌ترین سنگ زمرد كه امروزه زمرد آتاهوالپا نامیده می‌شود توسط فرانسیسكو پیزارو از آخرین سلطان امپراتور اینكا، آتاهوالپا گرفته شد.

تاج آندس مزین شده با زمرد، سنگ اردیبهشت
تاج آندس مزین شده با زمرد، سنگ اردیبهشت

 

باورها و خواص درمانی زمرد برای اردیبهشتی‌ها

این سنگ ماه تولد اردیبهشت با برج ثور همراه است و اعتقاد بر این است که بر صفات مثبت و منفی کسانی که تحت این علامت نجومی متولد شده‌اند تأثیر می‌گذارد. توسط سیاره زهره اداره می‌شود و دارای خواص منحصر به‌ فردی است که مستقیماً با رنگ و ساختار طبیعی سنگ‌های قیمتی در ارتباط است. قدیمی‌ها زمرد را با «ناهید» که الهه یونانی عشق و زیبایی بود، پیوند می‌دادند. تصور می‌شود سبز خوش‌رنگ و زیبای زمرد مخفف صلح و جوانی است. رنگ سبز ازجمله رنگ‌های مقدس در اسلام است.

انگشتر طلا زمرد ، سنگ ماه تولد اردیبهشت

پلینی نویسنده بزرگ رومی، اظهار داشت که سنگ تولد ماه اردیبهشت دارای خواص درمانی است که به تراشنده های سنگ‌های قیمتی کمک می‌کند. اکنون علم این باور را اثبات می‌کند که رنگ سبز استرس و خستگی چشم را برطرف می‌کند. استفاده از حلقه‌های زمرد به ضعف بینایی و التهاب چشم کمک می‌کند. اعتقاد بر این است که زمرد در افزایش و حفظ سلامت بسیار کمک می‌کند.

 

زمرد؛ گوهر عشق و زندگی

زمرد به «سنگ عشق موفق» معروف است، قلب را التیام می‌بخشد و چاکرای قلب را باز می‌کند؛ بنابراین شما می‌توانید یاد بگیرید که خود، افراد اطراف خود را دوست داشته باشید و مسائل را از نظر مثبت ببینید. به‌طورکلی برای کسانی که می‌خواهند فرزندی را به دنیا بیاورند، عشق، وفاداری و باروری را به صاحب خود می‌بخشد و باعث زایمان آسان می‌شود. همچنین اعتقاد بر این است که زمرد با ارائه افکار مثبت در مورد یکدیگر، درک بهتر و عشق واقعی را بین زوجین ایجاد می‌کند که به شما در مقابله با یک رابطه استرس‌زا کمک می‌کند و یکدیگر را پر از عشق و خوشبختی می‌کند. به‌طورکلی زمرد خیانت را ریشه‌کن می‌کند و قلب عاشقان را تا زمانی که زنده هستند وفادار نگه می‌دارد. زمرد در تمام دنیا محبوب است و افکار شیطانی و همچنین احساسات بد را از بین می‌برد.

انگشتر و گردنبند زمرد ، زمرد سنگ اصلی ماه تولد اردیبهشت
انگشتر و گردنبند زمرد ، زمرد سنگ اصلی ماه تولد اردیبهشت

 

زمرد دارای خواص درمانی همراه با ویژگی‌های محافظتی است که امکان تحریک کامل ذهن، بدن و روح را فراهم می‌کند. هنگامی‌که از زمرد استفاده می‌کنید، می‌توانید قدرت فکری خود را بهبود بخشیده و خردمندی کسب کنید. این باور وجود دارد که زمرد باعث افزایش بینایی، حافظه و شهود می‌شود. این سنگ باعث ارتقا دوستی و برادری بین شرکا می‌شود. اگر بر مهارت کنترل جریان انرژی در بدن تسلط دارید، می‌توانید به‌راحتی از خواص درمانی زمرد در ترمیم بافت‌های آسیب‌ دیده بدن استفاده کنید. قدرت زمرد به حامل این امکان را می‌دهد که دارای سطح انرژی بیشتری به همراه سایر خواص درمانی باشد که به‌طور طبیعی به قلب متصل هستند. زمرد همچنین دارای خواص درمانی ازجمله برای درمان بی‌خوابی، مشکلات قلبی، فشارخون بالا، کم‌خونی، آسم، افسردگی، سرطان، اختلالات پوستی و همچنین زخم شناخته‌شده است. 
منجمان باستان گفته‌اند که سنگ زمرد در ایجاد تخیل بهتر کمک می‌کند که به ما امکان خلاقیت و ابتکار بیشتری را می‌دهد و برای هنرمندان، نویسندگان و … می‌تواند مفید باشد. مردم بر این باورند که پوشیدن این سنگ قیمتی منجر به سود می‌شود و به اوج موفقیت می‌رسد. ستاره شناسان زمرد را برای کسانی که حرفه پخت‌وپز، بازاریابی، نساجی و مسافرت هستند توصیه می‌کنند، همچنین استفاده از سنگ زمرد مهارت‌های ارتباطی شمارا بهبود می‌بخشد.

یاقوت کبود ، سنگ ماه تولد اردیبهشت

نگین یاقوت و راف، سنگ ماه اردیبهشت
نگین یاقوت و راف

 

یاقوت کبود (Sapphire) یکی از سنگ‌های ماه اردیبهشت در تقویم قدیمی تبت است. این گوهر عضوی از خانواده کانی کوروندوم است و به نام یاقوت کبود شهرت دارد؛ البته تمامی کوروندوم ها به جزء رنگ قرمز (روبی)، تحت عنوان سفایر (Sapphire) شناخته می‌شوند. اعتقاد بر این است که سنگ یاقوت کبود باعث آرامش درونی می‌شود و بر همین اساس با افسردگی مقابله می‌کند. یاقوت کبود سنگ اصلی متولدین شهریور نیز هست.

خرید سنگ ماه تولد اردیبهشت | محصولات یاقوت

خواص درمانی یاقوت کبود، سنگ متولدین اردیبهشت

خواص درمانی یاقوت کبود بی شمار است، این گوهر آبی رنگ میتواند بر روی سلامت جسم روح و حتی بر روی چاکراه های شما تاثیر گذار باشد. یاقوت کبود سنگی خاص است که برای تعادل و بهبود یافتن بدن بسیار موثر است. سنگ ماه اردیبهشت با تصفیه سیستم بدن منجر به پاکسازی بدن از سموم شده و برای دفع عفونت های مفصلی بسیار خوب عمل میکند. اگر از یاقوت کبود به طور طولانی مدت استفاده کنید تاثیر آن بر روی استرس، اضطراب، افسردگی و درمان بی خوابی را به وضوح مشاهده خواهید کرد. در تمدن باستانی چین از این سنگ اردیبهشت برای درمان اختلالات چشمی استفاده میشد و باور بر این بود که این سنگ نه تنها بینایی شخص را بهبود میبخشد و عفونت های چشمی را تا حدی رفع می‌کند، بلکه بر روی رفع مشکلات مرتبط با گفتار و شنیدار هم تاثیر مثبتی دارد. یاقوت کبود برای سیستم عصبی انسان و تقویت دیواره رگ ها مفید است و باعث التیام سر درد شده و با خون ریزی بیش از حد مقابله میکند. سنگ مخصوص اردیبهشت ماه برای کنترل انواع عدم تعادل های عاطفی و تنش های روانی به شما قدرت لازم را میدهد و افکار ناخواسته و آشفتگی های روحی را از بین میبرد، اعتماد به نفس شخص را بالا برده و برای کسانی که در مهارت تصمیم گیری دچار مشکل هستند مفید است. سنگ ماه تولد اردیبهشتی ها با تحریک چاکراه سوم یا چاکراه اَبرو بر روی افکار، ایده ها و ادراک فرد و همچنین بر روی قوه بینایی تاثیر مثبت می‌گذارد. گفته میشود یاقوت کبود بر روی چاکراه گلو تاثیر گذار است و با به تعادل در آوردن این چاکراه باعث میشود تا شور و شوق دورنی فرد به جسم او نیز منتقل شود و به شخص کمک میکند تا افکار خود را محکم و با اقتدار بیشتری بیان کند‌. یاقوت کبود سنگ اصلی ماه تولد شهریور نیز هست.

گارنت ، سنگ ماه تولد اردیبهشت

گارنت برگرفته از واژه لاتین granatus به معنای ” انار” است که به دلیل شباهت رنگ قرمزش با انار به این نام خوانده می‌شود. گارنت در سراسر جهان یافت می‌شود و اگرچه به‌طورمعمول به رنگ قرمز شناخته می‌شود، اما درواقع در انواع رنگ‌ها و فرمول‌های شیمیایی یافت می‌شود.

گارنت که یک سنگ قیمتی و نیمه قیمتی به شمار می آید تاریخچه اش به عصر مفرغ و برنز یعنی 5000 سال پیش برمی‌گردد و از آن زمان در صنعت زیورآلات مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که اسم گارنت به گوش میرسد اغلب مردم به رنگ قرمز آن فکر میکنند، در صورتی که که گارنت انواع مختلفی دارد و ممکن است به رنگ های سبز، نارنجی، صورتی، عسلی، سیاه و حتی شفاف و بی رنگ نیز وجود داشته باشد.

انواع سنگ گارنت در رنگ ها و تراش های مختلف ، برگرفته از GIA
انواع سنگ گارنت در رنگ ها و تراش های مختلف ، برگرفته از GIA

 

گارنت یک کانی همساختار است و این بدین معناست که ساختار های بلورین یکسانی دارد که شکل های مشابه ظاهری میسازد که نتیجه آن معمولا کریستال های مکعبی و متقارن میشود. بلور های جذاب گارنت به شکل دوازده ضلعی ساده یکی از ویژگی های بارز این سنگ شانس اردیبهشت است. گارنت های قرمز معمولا شهرت و فراوانی بیشتری دارند اما در دنیای جواهرات مدرن امروزی خریداران میتوانند گارنت را در طیف های رنگی غنی مختلفی پیدا کنند، رنگ های سبز، نارنجی، قرمز بنفش و….
فروانی همه گارنت ها به اندازه گارنت قرمز نیست، گارنت دمانتوئید به رنگ سبز یک گارنت معروف و نادر است، گارنت سبز تساوریت هم بسیار نادر است زیرا برای تشکیل شدن شرایط خاصی نیاز دارد. همانند بیشتر سنگ های قیمتی برای گارنت ها نیز سنگ هایی با رنگ های نادر و کمیاب ارزش بیشتری دارند و قیمتی تر به شمار می آیند. بهتر است بدانید همه گارنت ها ساختار بلوری یکسانی دارند و تفاوت رنگشان به دلیل تفاوت مواد شیمایی سازنده آنهاست. تقریبا بیست دسته مختلف از گارنت ها وجود دارند که فقط شش دسته آنها از نظر تجاری جواهرات مهمی به شمار می‌آیند. گارنت ها در کانادا، آمریکا، مکزیک، آلمان، جمهوری چک، ایتالیا و نامبیا و… فراوانی بیشتری دارند. برای تمیز گردن گارنت ها از آب گرم و یک برس استفاده کنید، درست است که گارنت سختی زیادی دارد اما میتوانند نسبت به گرمای زیاد حساس باشند، پس ازز تماس گارنت با حرارت زیاد جلوگیری کنید.

خرید سنگ ماه تولد اردیبهشت | محصولات گارنت

خواص سنگ گارنت برای ماه اردیبهشت

گارنت به از بین بردن احساسات منفی (افسردگی، گناه) کمک می‌کند و اعتمادبه‌نفس و شفافیت روانی را برای ترویج تفکر خلاق و آرامش ذهنی ایجاد می‌کند. این سنگ مانع نفوذ امواج منفی بوده و محافظ بسیار خوبی است و به‌عنوان بهترین التیام بخش مشهور است. این سنگ ماه تولد اردیبهشت نماد پایداری و وفاداری است و اغلب برای مقابله با خواب‌های بد و حالت‌های روحی افسرده استفاده می‌شود. این سنگ به جذب مواد معدنی و ویتامین‌ها ازجمله ید، کلسیم، منیزیم و ویتامین‌های A، D و E کمک می‌کند.
گارنت چاکراها را تمیز و دوباره احیا می‌کند. این سنگ انرژی را احیا، تصفیه و متعادل می‌کند و باعث ایجاد عشق و ازخودگذشتگی می‌شود، انگیزه جنسی را متعادل می‌کند و ناهماهنگی عاطفی را کاهش می‌دهد. گارنت پیوندی قوی با غده هیپوفیز دارد و می‌تواند باعث افزایش آگاهی و یادآوری زندگی گذشته شود.

نگین گارنت سبز دمانتوئید، سنگ ماه تولد اردیبهشت
نگین گارنت سبز دمانتوئید

 

گارنت دمانتویید یکی از انواع گارنت و جزو با ارزشترین گوهرها است این گونه گارنت به دلیل رنگ سبز زمردیش جزو سنگ های ماه تولد اردیبهشت نیز می باشد جهت آشنایی با این گوهر سنگ و خرید آن به لینک گارنت سبز دمانتویید مراجعه بفرمایید. گارنت سنگ اصلی ماه تولد دی نیز هست.

رزکوارتز (کوارتز صورتی) ، سنگ متولد اردیبهشت

هزاران سال است که کوارتزها در فرهنگ‌های مختلف جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند و یکی از محبوب‌ترین اعضای این خانواده رز کوارتز یا کوارتز صورتی است. گفته می‌شود قدمت استفاده از رز کوارتز تا 7000 سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. همچنین ادعا شده است که زنان مصری و رومی از ماسک‌های رز کوارتز برای پاک کردن رنگ پوست و جلوگیری از چین‌ و چروک پوست استفاده می‌کردند. 

رزکوارتز یا کوارتز صورتی که سنگ اردیبهشت ماهی ها به شمار می‌آید، به دلیل رنگش که از صورتی کم رنگ تا صورتی پر رنگ و گاها به رنگ گل رز قرمز نیز هست، به این نام خوانده میشود، امروزه رز کوارتز اغلب به‌عنوان جواهرات، برای مراقبه، یا به‌عنوان دکوراسیون در خانه‌ها یا فضاهای اداری استفاده می‌شود.

گوی سنگ رزکوارتز، سنگ تولد اردیبهشت - گالری گنجه
گوی سنگ رزکوارتز، سنگ تولد اردیبهشت

 

کوارتز صورتی به دو صورت شفاف و نیمه شفاف یافت میشود و بهترین نوع آن رزکوارتز برزیلی است که در ساخت جواهرات از آن استفاده میشود، گرچه این کانی در آفریقای جنوبی و هند هم یافت میشود و در ایالت داکوتای جنوبی آمریکا زمانی یک معدن رزکوارتز فعال وجود داشت که تولید قابل توجه آن باعث شده بود این سنگ اردیبهشت ماه امروزه هم به عنوان کانی رسمی این ایالت شناخته شود. رزکوارتز معمولا با یک رنگ صورتی پاستلی روشن یافت میشود‌. در بسیاری از موارد رزکوارتز ها رنگ و ظاهرکدر دارند و برای پوشاندن این مسئله رز کوارتز ها را به شکل کابوشن درمی‌آورند. افسانه ها بر این باورند که رزکوارتز زمانی پدید آمد که در یونان باستان خدای جنگ آرس به خدای زیبایی آدونیس حمله کرد و هنگامی که آفرودیت برای محافظت از آرس به سمت او دوید با بوته‌ای زخمی شد و از چکیدن خون مخلوط آنها بر روی کوارتز سفید رزکوارتز با یک رنگ صورتی زیبا به وجود آمد. . درست است که برای شارژ کردن این سنگ میتوانید از نور خورشید استفاده کنید اما در نظر داشته باشید که باید از رز کوارتز در برابر گرما و تابش زیاد نور خورشید محافظت کرد، زیرا که قرار گرفتن طولانی مدت در گرمای زیاد باعث تغییر رنگ دوست داشتنی رزکوارتز میشود.

نیروهای جادویی رزکوارتز، سنگ اردیبهشت

امروزه رز کوارتز به عنوان سنگ عشق شناخته میشود. این سنگ صورتی موجب عشق، شادی و بهبود روابط عاطفی می‌گردد.

سنگ رزکوارتز قلب ، سنگ عشق ، سنگ ماه تولد اردیبهشت
اعتقاد بر این است که رز کوارتز دارای خصوصیات درمانی قدرتمندی است که هم برای سلامت جسمی و هم برای سلامت روانی مفید باشد. کوارتز صورتی می‌تواند مشکلات روابط را بهبود بخشد، موجب درک متقابل گردد و باعث تقویت احساسات صلح، آرامش و عشق به خود شود. کوارتز صورتی معروف به سنگ عشق است که با باز کردن چاکرای قلب، بهبودی عمیق را در قلب به ارمغان می‌آورد که درنهایت منجر به آرامش کامل، تشویق احساس خوشبختی و رضایت می‌شود.

استفاده از سنگ رز کوارتز به‌عنوان گردنبند، به‌ویژه ازآنجاکه نزدیک به قلب و چاکرای قلب است قلب را قادر می‌سازد تا تنش‌ها یا استرس‌های موجود در آنجا را آزاد کند.

مالاکیت ، سنگ متولدین اردیبهشت

مالاکیت یک سنگ فوق العاده زیبا و سحر آمیز است. زیبایی محسور کننده این سنگ باعث میشود تا در یک نگاه عاشقش شوید، مالاکیت که سنگ شانس ماه تولد اردیبهشت است با رنگ سبز دلفریب در انواع جواهرات زیورآلات و اشیائ تزئینی و حتی در موارد رولر های آرایشی استفاده دارد.

سنگ راف مالاکیت، سنگ متولدین اردیبهشت - گالری گنجه
سنگ راف مالاکیت، سنگ متولدین اردیبهشت

 

نام این سنگ ماه تولد اردیبهشتی ها از یونان باستان مشتق شده است که گفته میشود مشابه نام گیاهی است که برگ های به رنگ سبز غنی و زیبا دارد. مالاکیت یک ترکیب از مس است بنابراین یافتنش در معادن رسوبات حاوی ترکیبات مس به دلیل رنگ سبزش آسان است. این سنگ سختی کمی دارد بنابراین یک سنگ شکننده محسوب میشود که ممکن است به آسانی خراشیده شود، این کانی زیبا با رنگ درخشان و طرح برجسته و خیره کننده همه را شگفت زده میکند.

مصریان باستان مالاکیت را میپرستیدند و از گرد آن به عنوان سایه چشم و رنگ دیواره ها استفاده میکردند و با آن لعاب شیشه های رنگی را تهیه میکردند. چینی ها از آن برای ساختن گلدان های تزئینی استفاده می‌کردند و رومی ها به عنوان چشم زخم از آن استفاده میکردند. شاید در میان قیمت سنگ ماه تولد اردیبهشت مالاکیت چندان قیمتی و با ارزش نباشد اما ارزش بصری این سنگ به حدی بالا و جذاب است که ملکه دزیره یک ست کامل زیورآلات ساخته شده با کنده کاری های مالاکیتی را داشت. از دوران تاریخ مدرن استفاده از مالاکیت به عنوان یک عنصر زینتی رواج پیدا کرد، از خود کانی مالاکیت به عنوان زینت در اشیائ زینتی و از رنگدانه سبز درخشانش در تذهیب، هنر و نقاشی های دیواری استفاده می‌شود. 

گردنبند نقره با سنگ مالاکیت طرح خورشیدی
گردنبند نقره با سنگ مالاکیت طرح خورشیدی

 

سنگ درمانی مالاکیت، سنگ ماه تولد اردیبهشتی ها

مالاکیت یکی از مهم‌ترین سنگ‌های درمانی است که به استفاده‌کننده آن کمک می‌کند تا انرژی منفی، ازجمله روابط عاطفی گذشته و احساسات سرکوب‌شده را بیرون بکشد و تخلیه کند.
سنگ مالاکیت دارنده خود را از افکار ناخوشایند و تنش محفوظ میدارد و به‌سوی آرامش میکشاند و خواب راحت را برای صاحبش به ارمغان می‌آورد. همچنین سنگ مالاکیت جذابیت و عشق را افزایش میدهد و موفقیتهای تجاری را به دنبال می‌آورد. سنگ مالاکیت انرژی را جذب می‌کند و احساسات را به سطح زمین می‌کشاند. همه چاکراها را پاک و فعال می‌کند، به‌ویژه در تحریک چاکراهای قلب و گلو بسیار مفید است.

ازنظر جسمی، مالاکیت می‌تواند در کاهش گرفتگی‌های قاعدگی و زایمان مفید باشد. همچنین از این سنگ در درمان آسم، آرتروز، تورم مفاصل، شکستگی استخوان‌ها و پارگی عضلات مورداستفاده قرارگرفته است.

فیروزه ، سنگ اردیبهشتی ها

در بسیاری از فرهنگ‌های قدیم و جدید، از سنگ فیروزه به‌عنوان سنگی مقدس و طلسم خوشبختی و خوش‌شانسی یادشده است. صنایع‌دستی ساخته‌شده از فیروزه نیز که در طی کاوش‌های باستان‌شناسی در کشور مصر، در مقبره‌هایی مربوط به ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح یافت شده است قدیمی‌ترین گواه بر این مطلب است و نشان می‌دهد که مصریان باستان، فیروزه را گوهری معنوی و مقدس می‌دانستند.
در فرهنگ اروپایی حلقه‌ای با نگین فیروزه به معنی «فراموشم نکن» است، در تبت فیروزه، یک جواهر ملی به‌حساب می‌آید، تبتی‌ها نیز اعتقاددارند که این سنگ آرامش، سلامتی و ثروت فراوان به همراه می‌آورد و شر و بدی را از صاحبش دور می‌کند.

 امروزه فیروزه سنگ قیمتی ملی ایرانی است که عالی ترین نوع آن فیروزه آبی نیشابوری است. فیروزه در طیف های مختلف آبی، سبز آبی و سبز و اغلب با رگه ها و خال های  قهوه‌ای و مشکی دیده می‌شود. فیروزه های تبتی اغلب به رنگ سبز متمایل تر هستند حال آنکه فیروزه های یافت شده در معادت ایران و مصر به رنگ آبی تمایل بیشتر دارند. فیروزه به عنوان یک سنگ قیمتی مات معمولا به شکل کابوشن تراش میخورد که از بین تراش های کابوشن تراش های بیضی شکل متداول ترین هستند‌.

بهترین منبع فیروزه در جهان با توجه به پیشنیه تاریخی و کیفیتش متعلق به فیروزه نیشابور است. در میان تمام سنگ های قیمتی فیروزه تنها سنگی است که رنگ رسمی متعلق به خود را دارد که با نامش هماهنگی دارد، رنگ فیروزه به گونه ایست که با هر لباسی ست می‌شود.

خرید سنگ ماه تولد اردیبهشت | محصولات فیروزه

 خواص درمانی سنگ فیروزه برای متولدین اردیبهشت

تبتی ها بر این باور بودند که فیروزه که از آسمان آمده و بنابراین میتواند از انسان ها محافظت کند. اگر دچار مشکلات مرتبط با گوش، ریه، بینی و گلو هستید فیروزه میتواند در تسکین این دسته از بیماری ها و مشکلات تنفسی و آلرژی و میگیرن مفید باشد. فیروزه به عنوان یک سنگ تقویت کننده حملات عصبی را دور میکند و خواص ضد التهابی قویی دارد که میتواند در درمان رماتیسم کمک کننده باشد. این گوهر زیبا برای از بین بردن استرس، نواسانات خلقی نیز مفید است. فیروزه یک سنگ شفا بخش است اما مهم ترین تاثیر آن بر روی سلامت روانی از آن جهت است که آرامش درونی را تقویت کرده و با دادن حس شجاعت، قدرت آرامش ذهنی و فکری را به شخص هدیه میدهد. از نظر متافیزیکی فیروزه با چاکراه گلو در ارتباط مستقیم است و بر روی نوع صحبت کردن ما با سایرین و نوع صحبت ما با خودمان تاثیر مثبت گذاشته و باعث میشود بتوان محکم تر و صادقانه تر سخن گفت. فیروزه به عنوان سنگ جاذب ثروت شناخته میشود پس داشتن یک گوهر فیروزه در محل کار و یا خانه میتواند انرژی های خوبی را به سمت شما روانه کند، اگر در محل کار خود مدام باید در بحث شرکت کنید فیروزه به شما کمک میکند روان سخن بگویید و آرامش را در مجلس برقرار میکند. اگر فیروزه را در اتاق خواب نگه داری کنید برای بهبود مشکلات خواب میتواند تاثیر گذار باشد.
داشتن یک گردنبند فیروزه برای تاثیر روی چاکرا گلو مفید است و داشتن دستبندی از جنس فیروزه بر روی مچ دست بر روی نبض قلب تاثیر مثبتی خواهد داشت.
بسیاری معتقد بودند که سنگ تولد فیروزه، قدرت‌های ویژه‌ای مثل سلامتی و ثروت به صاحبش می‌دهد. از قرن سیزدهم به بعد بسیاری از مردم ‌باور داشتند که همراه داشتن این سنگ از افتادن از اسب جلوگیری می‌کند و اگر اتفاق ناگواری در شرف وقوع باشد سنگ می‌شکند و چند تکه می‌شود. فیروزه سنگ اصلی ماه تولد آذر نیز هست.

 

عقیق، سنگ ماه تولد اردیبهشت

سنگ عقیق یک از سنگ‌های تولد برای ماه اردیبهشت است. تعیین عقیق به‌عنوان سنگ تولد اردیبهشت به تقویم‌های قدیمی رومی، ایتالیایی، عبری و هندو برمی‌گردد.

سنگ عقیق ، سنگ اردیبهشت - گالری گنجه
سنگ عقیق ، سنگ اردیبهشت

 

اعتقاد بر این است که سنگ عقیق باعث تقویت هوش و افزایش آن می‌شود. عقیق سنگی عالی برای هماهنگی جسم و روح است. این سنگ باعث تسکین و آرامش می‌شود، تنش درونی یا خشم را بهبود می‌بخشد؛ و احساس امنیت ایجاد می‌کند. اعتقاد بر این است که عقیق شجاعت، قدرت عاطفی و اعتمادبه‌نفس می‌دهد و ترس‌ها را از بین می‌برد. گفته می‌شود که عقیق عملکرد ذهنی را بهبود می‌بخشد. در اسلام نیز سنگ عقیق به‌عنوان حرز و محافظ استفاده می‌شود.
از این سنگ می‌توان برای درمان سردرد، گرفتگی عضلات، صرع، مشکلات کلیوی و روده‌ای و التهاب استفاده کرد. سنگ‌های عقیق ریه‌ها، معده، کبد و مغز را تقویت می‌کنند و یک محرک برای دستگاه گوارش هستند و همچنین بیان و گفتار را تسهیل می‌کند. عقیق انرژی درونی را افزایش می‌دهد و فعالیت جنسی را بهبود می‌بخشد. همچنین قاعدگی در زنان را منظم و خستگی اعضای بدن و مفاصل را از بین می‌برد. این سنگ اندوه و افسردگی را از بین می‌برد و باعث آرامش افراد می‌شود. عقیق ضربان قلب و جریان خون را تنظیم می‌کند.

خرید سنگ ماه تولد اردیبهشت | محصولات عقیق

کریزوپراز یا عقیق سبز، سنگ ماه تولد اردیبهشت

کریزوپراز یا سنگ عقیق سبز یکی از جدیدترین سنگ‌های ماه تولد برای اردیبهشت به شمار می‌رود که در انگلستان به‌عنوان جایگزین زمرد برای سنگ تولد اردیبهشت در نظر گرفته‌شده است. دلیل نام‌گذاری کریزوپراز به‌عنوان سنگ تولد ماه اردیبهشت این است که کریزوپراز سبز است و همرنگ زمرد، با توجه به این یکسان بودن رنگ این سنگ نیز به‌عنوان جایگزین زمرد در نظر گرفته شد. این سنگ قیمتی انواع مختلفی از کلسدونی است و اعتقاد بر این است که احساسات را تقویت کرده و از افسردگی جلوگیری می‌کند.

خصوصیات متولدین اردیبهشت‌ماه

متولدین اردیبهشت ماه
برای متولدین اردیبهشت ماه سمبل‌: گاو نر | سياره‌: زهره | عنصر اردیبهشت : خاک | فلز وجودی: مس | سنگ‌ خوش‌يمن اردیبهشت: زمرد | دیگر سنگ‌های متولدین اردیبهشت: یاقوت کبود، گارنت، رزکوارتز، مالاکیت، فیروزه | رنگ‌ محبوب‌: آبی، صورتی | روز اقبال: جمعه | گل: سوسن | شماره خوش‌یمن: 6

 

متولدین اردیبهشت‌ماه (May) که علامت آن توسط گاو نر (Taurus) نشان داده می‌شود افرادی مهربان، بااراده‌ و پشتکار و صبور هستند.

گاو نر سمبل ماه تولد اردیبهشت
گاو نر سمبل ماه تولد اردیبهشت

 

به لطف دمای ملایم‌تر بهار و تولد و تجدید حیات طبیعت، ماه اردیبهشت‌، ماهی است که زمین دوباره زنده می‌شود. رنگ‌های این ماه بهشتی سرسبز هستند، گل‌ها شکوفه‌های زیبایی دارند و یک حس کلی خوش‌بینی در مورد جهان وجود دارد. سنگ تولد زمرد برای متولدین ماه اردیبهشت، سبز است. این رنگ نشان‌دهنده بهار و تولد دوباره است، زمرد همچنین با آینده‌نگری، خوش‌شانسی و جوانی همراه است.
تحقیقات به نتایج خوبی برای نوزادان متولد بهار اشاره دارد که هم به‌ سلامت جسمی آن‌ها (آن‌ها به‌ طور کلی کاملاً سالم هستند) و هم به لحاظ بهداشت روان (که نگرش‌های مثبتی نیز دارند) مربوط می‌شود. نوزادانی که در این ماه متولد می‌شوند به‌ طور معمول قوی‌تر از همسالان خود هستند که در ماه‌های زمستان متولد شده‌اند. متولدین ماه دوم سال کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با شرایط تنفسی، قلبی، عروقی و عصبی هستند کم‌ترین بیماری‌های مزمن را تجربه می‌کنند.
متولدین اردیبهشت معمولاً وابسته به خود هستند و برای نیازهای اساسی خود به دیگران اعتماد نمی‌کنند. آن‌ها رؤیاپردازان بزرگی هستند اما هرگز واقعیت را رها نمی‌کنند. اردیبهشت ماهی ها افراد بسیار کوشایی هستند و علاقه زیادی به کاری که شروع می‌کنند دارند و آن را با تمام وجود انجام می‌دهند.

متولدین اردیبهشت کاملاً معتدل هستند و ممکن است در یک‌چشم به هم زدن تعادل خود را از دست بدهند که همین باعث بی‌ادبی آن‌ها می‌شود. شما هرگز نمی‌دانید چه چیزی ممکن است آن‌ها را آزرده کند و آن‌ها از عصبانیت منفجر می‌شوند. کوچک‌ترین چیزها نیز می‌تواند آن‌ها را آزار دهد. اگر دوست یا همسری دارید که در ماه اردیبهشت متولد شده است ممکن است بدانید که دوروبرتان چه شور و هیجانی است. اما اردیبهشت ماهی ها مطمئناً ویژگی‌های شگفت‌انگیزی دارند که بر خصوصیات بد غلبه می‌کنند.

گاو نر سمبل ماه تولد اردیبهشت
گاو نر سمبل ماه تولد اردیبهشت

 

اردیبهشت‌ماهی‌ها دارای حس ششم ذاتی هستند. لجباز و انحصارطلب هستند؛ اما طرز تفکر انتقادی آن‌ها به آن‌ها کمک می‌کند کارها را انجام دهند. آن‌ها عاشق سفر هستند و رؤیای عبور از کره زمین را در سر می‌پرورانند. آن‌ها نسبت به فرهنگ‌ها و افراد مختلف کنجکاوی دارند. ممکن است متولدین اردیبهشت عاشق دیدار با افراد جدید و دیدن مکان‌هایی باشند که دیگران هنوز در آن‌ها گشت‌وگذار نکرده‌اند. افرادی مستقل هستند و عاشق پول درآوردن برای زندگی رویایی خود هستند. آن‌ها آرامش پیدا نمی‌کنند و افراد بسیار ناآرامی هستند. متولدین اردیبهشت همیشه ناراحت هستند و به چیزهای عجیب‌وغریب فکر می‌کنند. جالب این است که آن‌ها متوجه نمی‌شوند که وقتی ذهنشان به چیزی مشغول است خیلی بی‌روح به نظر می‌رسند. آن‌ها ممکن است کمی ازنظر جاه‌طلبی‌ها و چشم‌اندازها مادی باشند اما تمام تلاش خود را برای تأمین آینده خود انجام می‌دهند. متولدین اردیبهشت همراهان و همسرانی باوفا، احساساتی و والدینی مهربان و دلسوز هستند.

 

بهترین سنگ ماه تولد اردیبهشت

اردیبهشت دومین ماه بهار و اوج شکوه این فصل شناخته می‌شود، بنابراین یک ماه قدرتمند به شمار می‌آید که تحت تاثیر نیرو های سیاره زهره قرار دارد و سنگ شانس این ماه پر شکوه زمرد است.
این سنگ شانس می تواند شخصیت و زندگی بومیان برج اردیبهشت را کاملا تحت تأثیر قرار دهد و به آنها کمک کند تا انرژی های لازم برای بهبود در تمام زمینه های زندگی را داشته باشند. رنگ خاص و ماهیت کریستالی این سنگ قیمتی به دریافت هرچه بیشتر انرژی های سیاره زهره کمک می کند و به زندگی زاده اردیبهشت رونق و شانس می بخشد. سنگ شانس اردیبهشت، زمرد، نماد عشق و خرد است. قدرت و زیبایی پرتوهای این سنگ انرژی های معنوی را در متولدین اردیبهشت بیدار می‌کند و باعث جذب نیرو های مثبت در مسیر زندگیشان می‌شود.

 

بهترین سنگ ماه اردیبهشت زن

درست همانند مردان زاده اردیبهشت، از میان تمام سنگ های مناسب متولدین اردیبهشت، سنگ زمرد بهترین دوست یک بانوی اردیبهشتی است‌. میتوانیم بگویم که زنان اردیبهشتی به دلیل نوع شخصیتشان قطعا عاشق پوشیدن زمرد به عنوان زیورآلات هستند.

گردنبند زمرد - سنگ ماه تولد اردیبهشت

از سنگ های دیگری که زنان اردیبهشتی میتوانند آنها را با زمرد بپوشند تا خواص زمرد را افزایش دهند عبارتند از: یاقوت کبود، فیروزه و رز کوارتز. صادقانه بگوییم کدام خانم اردیبهشتی میتوانند در مقابل رنگ آبی بی نظیر یاقوت کبود، رنگ پاستیلی صورتی شاد رزکوارتز و رنگ مجلل فیروزه‌ای مقاومت کند؟
یاقوت کبود از آن جهت برای بانوان مناسب است که به آنها کمک میکند افکار خود را با اقتدار بیان کنند و آرامش و تعادل ذهنی آنها را فراهم میکند، رز کوارتز عشق و دوستی را به زندگی آنها هدیه میبخشد و فیروزه با دادن حس شجاعت و آرامش بخشی قدرت ذهن یک خانم اردیبهشتی را صد چندان میکند. زمرد به عنوان زیورآلات فوق العاده چشم گیر و زیباست و خانم های زاده اردیبهشت میتوانند با ترکیب های خلاقه یاقوت کبود و رزکوارتز و فیروزه در کنار زمرد از خواص تقویت شده این سنگ های ماه تولد اردیبهشت زنانه در کنار هم نهایت استفاده را ببرند.

 

بهترین سنگ ماه اردیبهشت مرد

از میان تمام سنگ های اردیبهشت دقیقا نمیتوان گفت کدام سنگ میتواند برای مرد متولد اردیبهشت بهترین گزینه باشد اما میتوان گفت برای مردان این ماه گوهر فوق العاده زمرد سنگ شانس اصلی آنها به شمار میرود. مرد متولد اردیبهشت با پوشیدن زمرد به عنوان زیور آلات میتواند از خواص فوق العاده این سنگ بهره بگیرد، و شاید به این دلیل باشد که زمرد با ویژگی های درمانی خاص خودش مانند افزایش قدرت ذهن و حافظه و خلاقیت بهترین انتخاب برای یک مرد اردیبهشتی باشد.

انگشتر مردانه با سنگ زمرد ، سنگ اردیبهشت

از دیگر سنگ های قیمتی مناسب برای مردان این ماه میتوان به عقیق، یاقوت کبود و گارنت اشاره کرد. عقیق با افزایش حس اعتماد به نفس و قدرت و شجاعت و یاقوت کبود با بهبود قوای تصمیم گیری و تعادل بخشیدن به روح و جسم انتخاب های کاملا مناسبی برای زاده اردیبهشت است، البته فراموش نکنیم که گارنت با داشتن خواصی مانند کمک به از بین بردن احساسات منفی و افزایش تفکر خلاق یکی دیگر از انتخاب های مناسب است. اگر زاده برج ثور به دنبال بهترین انتخاب از میان سنگ های شانس ماه تولد است باید بداند که زمرد به عنوان الهه و مادر گوهر ها نماد بازسازی و خود زندگی، آن را میشناسیم. زمرد دارای ویژگی های آرامش بخش است که به پرورش ویژگی های انرژی بخش برای زاده برج ثور کمک می‌کند. گوهر زیبای زمرد علاوه بر افزایش ظرفیت ذهن و فکر به رفع مشکلات بینایی، ناباروری و مشکلات ستون فقرات کمک میکند.

گردنبند زمرد

زیورآلات مناسب ماه تولد اردیبهشت

سمبل زودیاک که متعلق به ماه اردیبهشت است کاملاً با شخصیت متولدین این ماه تطابق دارد و تصادفی نیست که گاو نر که نمادی از ثبات و استمرار است نماد ماه تولد آنهاست. متولدین اردیبهشت به واسطه علاقۀشان به چیزهای لوکس و در عین حال بی‌آلایش و راحت شناخته می‌شوند. برای برآورده کردن انتظارات متولدین اردیبهشت به زیور آلاتی نیاز دارید که پوشیدنشان آسان باشد و در عین داشتن زیبایی ظاهری به آنها حس راحتی بدهد و این‌گونه است که اعتماد به نفس متولدین این ماه به بالاترین حد خود می‌رسد.

انگشتر قلبی شکل زمرد

 

متولدین اردیبهشت با داشتن عنصر زمین در طبیعتشان به طور ذاتی علاقه‌مند به اشیای نفیس هستند و به جواهراتی که با دقت و به شیوه کلاسیک طراحی و ساخته شده‌اند توجه خاصی نشان می‌دهند. در ادامه به بررسی انواع زیورآلات مناسب برای متولدین این ماه خواهیم پرداخت که شما می‌توانید از طریق لینک سفارش ساخت طلا ، زیور مورد نظر خود را با بالاترین کیفیت از گالری جواهرات گنجه خریداری کنید.

انگشتر اشکی شکل زمرد

انگشتر ماه اردیبهشت

انگشتر شانس ماه تولد، یکی از باید های زیورآلات برای متولدین اردیبهشت است، انگشتر شانس ماه تولد اردیبهشت غالباً مزین به سنگ های ماه تولد آنان است.

انگشتر طلای رزکوارتز


برای خانم‌های اردیبهشتی نوع تراش سنگ‌های نشسته بر تاج انگشتر ماه تولدشان بسیار مهم است. آنها اغلب به سراغ سنگ‌های ماه تولدشان مثل زمرد، یاقوت کبود، فیروزه، رز کوارتز و … با تراش‌های مثل تراش بالشی، تراش امرالد یا زمردی و تراش دایره‌ای می‌روند. سیاره حاکم بر متولدین اردیبهشت زهره است، سیاره زهره آن بخش از وجود یک اردیبهشت ماهی‌ را که علاقه‌مند به اشیای لوکس و زیبا است برجسته می‌کند. این علاقه باعث می‌شود تا زنان اردیبهشتی غالباً به سراغ انگشتر‌های نفیسی بروند که از سنگ‌های ماه تولد اردیبهشت ساخته شده‌است.

انگشتر طلا زنانه زمرد


مردان متولد اردیبهشت نیز از این قاعده مستثنا نیستند آنها معمولاً از انگشترهای شیکی که با کیفیت ساخته شده باشند استفاده می‌کنند، گرچه پیشنهاد ما به این مردان استفاده از سنگ یاقوت کبود، زمرد ، فیروزه و مالاکیت است اما آنان می‌توانند از سایر سنگ‌های ماه اردیبهشت مثل رز کوارتز و گارنت نیز استفاده کنند.

 

منابع:

GIA

KAMAYO

گنجه

5/5 - (3 امتیاز)
0