خانه سنگ های ماه تولد دی به همراه خواص آن ها

سنگ های ماه تولد دی به همراه خواص آن ها

admin
10 اردیبهشت 02
سنگ های ماه تولد دی

کسانی که در دی‌ماه متولدشده‌اند خوش‌شانس هستند چراکه گارنت زیبا و متنوع را به‌ عنوان سنگ اصلی ماه تولد خود دارند. گارنت ها معمولاً قرمز هستند اما در طیف گسترده‌ای از رنگ‌های زیبا شامل نارنجی، زرد، بنفش و سبز نیز وجود دارند. حتی گارنت هایی وجود دارند که رنگ آن‌ها در نورهای مختلف از آبی تا بنفش تغییر می‌کنند. برخی معتقد هستند که ارزش واقعی سنگ ماه تولد دی، گارنت، در قدرتش برای به دست آوردن سلامتی، ثروت و خوشبختی برای صاحبش است. زمرد، رزکوارتز، عقیق، لابرادوریت، مالاکیت و کوارتز دودی دیگر سنگهای متولدین دی ماه هستند. که در این مقاله قصد داریم به معرفی هریک از آنها و خواص درمانی سنگهای برج بز بپردازیم.

 

گارنت، سنگ اصلی ماه تولد دی

نام ” گارنت ” از واژه لاتین قرون‌وسطایی granatus به معنای ” انار ” سرچشمه گرفته است که به شباهت رنگ قرمزش با انار اشاره دارد. گارنت ها از زمان عصر برنز به‌عنوان سنگ قیمتی و ماده ساینده استفاده می‌شده‌اند. گردنبندهای مزین شده فراعنه مصر باستان با گارنت قرمز و استفاده آن توسط کشیشان و نجیب زادگان قرون‌وسطی از گارنت، نمونه‌های تاریخی از استفاده از این سنگ ماه تولد دی است.
درواقع گارنت گروهی از چندین کانی است 5 مورد از آن‌ها که به‌عنوان سنگ قیمتی مهم هستند عبارت‌اند از: پیروپ (پایروپ، (Pyrope)، آلماندین (Almandine)، اسپسارتین (Spessartine)، گراسولار (Grossular) و آندرادیت (Andradite).
دامنه رنگی پیروپ و آلماندین از بنفش تا قرمز است درحالی‌که آندرادیت عمدتاً به رنگ زرد تا سبز (انواع گوهر دمانتویید) است. گراسولار طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها از زرد کم‌رنگ تا نارنجی متمایل به قرمز و قرمز متمایل به نارنجی دارد. همچنین تساوریت دارای طیف رنگی سبز می‌باشد.

گارنت سنگ ماه تولد دی در رنگ های مختلف - گالری گنجه
گارنت سنگ ماه تولد دی در رنگ های مختلف

 

تاج سر عتیقه اسمیتسونیان (Smithsonian) یکی از مشهورترین جواهرات گارنت از نوع پیروپ است (پیروپ Pyrope از واژه یونانی pyrōpos به معنای چشم آتشین مشتق شده است) یک گارنت بزرگ با تراش رزکات (rose-cut) در قسمت بالای آن، همانند ملکه‌ای است که دربارش را زیر نظر دارد قرار دارد. گارنت های پیروپی که این جواهر تاج مانند را تزیین کرده‌اند از معادن تاریخی بوهمیا (در حال حاضر بخشی از جمهوری چک) استخراج‌شده است. این جواهرات سرشار از رنگ قرمز در دوران ویکتوریا (1901-1837) بسیار محبوب و مد بودند.

 

تاج عتیقه با سنگ گارنت پیروپ ، سنگ دی ماه - گالری گنجه
تاج عتیقه با سنگ گارنت پیروپ ، سنگ دی ماه 

 

گارنت ها از بسیاری از مناطق و کشورهای مختلف به دست می‌آیند. بوهمیا منبع اصلی گارنت های قرمز پیروپ بود که در دوران ویکتوریا محبوب بود. در قرن نوزدهم، گارنت سبز ، دمانتویید کوه‌های اورال روسیه توسط خانواده سلطنتی روسیه ارزشمند شمرده شدند و توسط جواهرساز بزرگ پیتر کارل فبرگه (Peter Carl Fabergé.1846–1920) مورداستفاده قرار گرفتند.
امروزه قاره آفریقا بخش اعظم گارنت جهان را تأمین می‌کند. هم‌اکنون نامیبیا تولیدکننده دمانتوییدها است و اکثر تساوریت های سبز روشن موجود در بازار برای کنیا، تانزانیا و ماداگاسکار هستند. همچنین نامیبیا و تانزانیا منبع اصلی گارنت های اسپسارتین زرد تا نارنجی هستند. سال‌هاست که سه منطقه کوچک معدنی در کالیفرنیای جنوبی به‌عنوان تولیدکننده این گوهر سحرآمیز شناخته‌شده‌اند. همچنین سنگ ماه تولد دی در میانمار، برزیل، ایران، افغانستان، پاکستان، هند، سریلانکا و سایز کشورها یافت می‌شود.

دمانتیید گارنت ، گارنت سبز کرمان ، سنگ تولد دی ماه - گالری گنجه
گارنت سبز کرمان ، سنگ تولد دی ماه

 

خواص درمانی گارنت ، سنگ اصلی ماه تولد دی

مطابق طالع بینی هندی، گارنت ها به از بین بردن احساسات منفی (افسردگی، گناه) کمک می کنند و اعتمادبه‌نفس و شفافیت روانی را برای ترویج تفکر خلاق و آرامش ذهنی ایجاد می‌کنند. در دوران باستان و قرون‌وسطی تصور می‌شد سنگ‌هایی مانند گارنت برای درمان بیماری‌های التهابی و قلبی مناسب هستند. گارنت متابولیسم بدن را تحریک می‌کند. این سنگ دی ماه بیماری اختلالات ستون فقرات و مایع نخاعی، استخوان، ساختار و ترکیب سلول را درمان می‌کند. قلب، ریه‌ها و خون را تصفیه می‌کند. گارنت سیستم ایمنی بدن و سطح انرژی را افزایش می‌دهد.
این سنگ متولدین دی‌ ماه، شجاعت و امید را به همراه می‌آورد.گارنت ها چاکراها را تمیز و دوباره انرژی می‌بخشند، انرژی را احیا، تصفیه و متعادل می‌کنند و در صورت لزوم آرامش یا اشتیاق به ارمغان می‌آورند. گارنت قابل استفاده برای چاکرای ریشه و چاکرای قلب است. گارنت خوابی بدون کابوس و با آرامش به همراه دارد و در هنگام شب موجب راهنمایی دارنده آن می شود.عشق و فداکاری را القا می‌کنند. گارنت میل جنسی را متعادل می‌کند و ناهماهنگی عاطفی را کاهش می‌دهد.

خرید سنگ دی ماه | محصولات گارنت

زمرد، برای دی ماهی ها

سنگ زمرد یک سنگ قیمتی با رنگ سبز است که از شکاف سنگ‌های گرانیت استخراج می‌شود. یونانیان قدیم آن را سنگ بلور “سبزینه آب دریا” تلقی می کردند. این گوهر با رنگ سبز از خانواده معدنی بریل است و یک سنگ قیمتی گران‌بها است. نمی‌توان انکار کرد که یکی از سنگ‌های قیمتی موردعلاقه خاندان سلطنتی است. سنگ قیمتی زمرد به دلیل وجود کروم، وانادیوم و آهن در ماده معدنی بریل تشکیل می‌شود. وقتی کروم و وانادیوم در ماده معدنی بریل وجود داشته باشد، زمرد رنگ سبز شدیدی پیدا می‌کند. وقتی آهن در ماده معدنی بریل وجود دارد، آنگاه بریل رنگ مایل به آبی پیدا می‌کند.
منشأ سنگ زمرد آفریقا و کلمبیا در نظر گرفته می‌شود. هند و افغانستان نیز به‌عنوان مکانی برای استخراج سنگ زمرد باکیفیت بالا شناخته‌شده است.

نگین و سنگ راف زمرد - گالری گنجه

 

زمرد سنگ اصلی ماه تولد اردیبهشت است . 

خواص درمانی زمرد ، سنگ دی ماه 

سنگ زمرد دارای خواص درمانی عالی و کمک‌کننده به بهبود بسیاری از بیماری‌های روحی و جسمی است. استفاده از سنگ زمرد مسائل ذهنی را برطرف می‌کند. قدرت سنگ زمرد برای از بین بردن تنش ذهنی و ایجاد آرامش روانی برای فرد بسیار است. پیشنهاد می‌شود دانش آموزان از این سنگ تولد دی ماه استفاده کنند زیرا استفاده از این سنگ سبزرنگ به تقویت حافظه آن‌ها کمک می‌کند. این سنگ همچنین عشق واقعی را در زندگی یک شخص به ارمغان می‌آورد. هدیه دادن یک حلقه نامزدی با سنگ زمرد، عشق و احساسات را در زندگی زناشویی به همراه دارد. استفاده از این سنگ دی ماه برای کسانی است که مایل به انجام کارهای خلاقانه یا فکری هستند ضروری است.

انگشتر زمرد با نگین های الماس - گالری گنجه

سنگ زمرد برای کسانی که درزمینه های مالی، حسابداری، بانکی، تجارت در بازار سهام و مواردی ازاین‌دست کار می‌کنند مناسب است. همچنین برای کسانی که اعتمادبه‌نفس کمی دارند و می‌خواهند زندگی شخصی، اجتماعی و همچنین شغلی خود را بهبود بخشند مفید است. این گوهر می‌تواند به کسانی که از مسائل مربوط به گفتار رنج می‌برند کمک کند. یکی دیگر از مزایای باورنکردنی سنگ قیمتی زمرد این است که این سنگ در به ثمر رساندن ثروت در زندگی صاحب آن کمک می‌کند.
زمرد سنگی سبزرنگ است که در درمان بیماری‌های مربوط به کلیه، سنگ کلیه و اختلال عملکرد ادرار کاربرد دارد. این سنگ همچنین در بهبود بیماری‌های مربوط به چشم و مشکل جذام کمک می‌کند. ازنظر جسمی، این گوهر سبزرنگ، بیماری‌های مربوط به گوش، چشم و پوست و انواع خاصی از آلرژی را تسکین می‌دهد. همچنین استفاده از زمرد، در درمان اختلالات عصبی نیز مفید است.

 

رز کوارتز (کوارتز صورتی)، سنگ متولدین دی

رز کوارتز یک ماده معدنی است که در درجه اول از مولکول‌های دی‌اکسید سیلیکون تشکیل‌شده است که به‌ طورمعمول در دمای 400 درجه سانتی‌گراد – 700 درجه سانتی‌گراد تشکیل می‌شود. علت رنگ این سنگ زیبا، وجود عناصری چون تیتانیوم و منگنز است. این بلور را می‌توان در سراسر ایالات‌متحده، استرالیا، برزیل، ماداگاسکار، آفریقای جنوبی، هند، سوئد، آلمان و ایران یافت.

سنگ راف رزکوارتز ، سنگ ماه تولد دی - گالری گنجه
سنگ راف رزکوارتز ، سنگ ماه تولد دی

نیروهای جادویی سنگ رزکوارتز، سنگ تولد دی ماه 

سنگ رز کوارتز بیشتر به دلیل سنگ عشق بی‌قیدوشرط شناخته می‌شود. رنگ ملایم تقریباً پاستیلی آن به رنگ صورتی کم‌رنگ نشانه خوبی از شناخته‌شده‌ترین خاصیت آن است: خاصیت عشق ناب. همچنین رز کوارتز می‌تواند احساس عشق به خود را نیز ارتقا دهد. رزکوارتز گردش خون را در بدن افزایش می‌دهد مخصوصاً هنگامی‌که در نزدیکی قلب قرار دارد بسیار قدرتمند است و به شما کمک می‌کند احساسات منفی را با احساسات مثبت جایگزین کنید. استفاده از رز کوارتز به‌عنوان گردنبند، سنگ را نزدیک قلب شما نگه می‌دارد. گردنبند رزکوارتز به‌ویژه ازآنجا که نزدیک به قلب و چاکرای قلب است بسیار قدرتمند عمل می‌کند. قلب را قادر می‌سازد تا تنش‌ها یا استرس‌ها را آزاد کند. قرار دادن رزکوارتز زیر بالش خواب‌های آرام را به همراه می‌آورد. قرار دادن یک قطعه‌سنگ رزکوارتز در خانه، ترحم و عشق را برای کل خانواده افزایش می‌دهد.

گردنبند رزکوارتز یا کوارتز صورتی ، سنگ ماه تولد دی - گالری گنجه
گردنبند رزکوارتز یا کوارتز صورتی ، سنگ ماه تولد دی

برخی معتقدند که سنگ رزکوارتز برای پوست مفید است. غلتک‌های (درمارولر) رزکوارتز برای بهبود پوست و رفع چین‌وچروک آن استفاده می‌شوند. برای پوست رزکوارتز می‌تواند به‌عنوان اکسیری ساخته شود بدین گونه که کریستال رزکوارتز را یک‌شب در آب قرار می‌دهند، (در صورت امکان در مهتاب، برای شارژ انرژی بیشتر) سپس می‌توان از این آب موقع شستشوی صورت برای پوست‌های حساس یا کاهش علائم چین‌وچروک و به دست آوردن چهره‌ای شفاف و جوان‌تر استفاده کرد.

خرید سنگ ماه تولد دی ماه | محصولات رزکوارتز

عقیق، سنگ ماه تولد دی

سنگ عقیق به‌طورکلی با رسوب سیلیس از آب‌های زیرزمینی در حفره‌های سنگ‌های آذرین تشکیل می‌شود. عقیق در لایه‌های متحدالمرکز در اطراف دیواره‌های حفره یا در لایه‌های افقی از پایین حفره جمع می‌شود. این ساختارها الگوهای نواری را تولید می‌کنند که مشخصه بسیاری از عقیق‌ها است. برخی از این حفره‌ها با کریستال پوشانده شده‌اند و به‌عنوان ژئود شناخته می‌شوند. عقیق در طیف وسیعی از رنگ‌ها وجود دارد که شامل قهوه‌ای، سفید، قرمز، خاکستری، صورتی، سیاه و زرد است. رنگ‌ها در اثر ناخالصی‌ها ایجاد می‌شوند و به‌صورت نوارهای متناوب در داخل عقیق ظاهر می‌شوند. این مواد در اصل حاصل ردپای اکسیدهای آهن، منگنز، تیتانیوم، کروم، نیکل و سایر عناصر است. نوارها و لایه‌بندی‌های درون عقیق، به بسیاری از عقیق‌ها رنگ‌ها و نقش‌های جالبی را می‌دهد که از آن به یک سنگ قیمتی محبوب تبدیل کرده است.

انواع سنگ عقیق، سنگ متولد دی ماه
انواع سنگ عقیق، سنگ متولد دی ماه

 

خواص عقیق، سنگ ماه تولد دی ماه

عقیق  با مصنوعات باستانی دوران نوسنگی کشف‌شده است و کاربردهای درمانی آن از تمدن‌های یونان و مصر باستان تا سراسر آفریقا، خاورمیانه و روسیه گسترش‌یافته است. سنگ عقیق تمرکز و درک متقابل را بهبود می‌بخشد. رشد معنوی و ثبات درونی را تقویت می‌کند. برای آسیب‌های روحی مفید است. ترس و انرژی منفی را از بین می‌برد. تعادل عاطفی و جسمی به ارمغان می‌آورد. متابولیسم بدن را بهبود می‌بخشد، هضم و جذب مواد غذایی و مواد آلی بدن را تسهیل می‌کند و بنابراین نشاط و شادابی را برای ما به ارمغان می‌آورد عقیق اقتدار درونی را افزایش می‌دهد و تعامل در روابط را لذت‌بخش‌تر می‌کند. توصیه می‌شود از آن در کاشانه‌ها استفاده کنید تا از انرژی منفی جلوگیری کنید. این سنگ دی ماهی یکی از سنگ‌های فرخنده است و خطرات و حوادث زندگی را کاهش می‌دهد و در محافل عرفانی اعتقاد بر این است که برای هر نوع سنگ، یک فرشته نگهبان و یاور وجود دارد که برای تکامل سنگ و صاحب آن تلاش می‌کند. شجاعت و قدرت را افزایش می‌دهد و طول عمر را افزایش می‌دهد. همراه داشتن آن در مواقع خطر، استرس و تنش مفید است. برای تمرکز بسیار کارآمد است همچنین خستگی را برطرف می‌کند و درد گردن و ستون فقرات را درمان می‌کند

خرید سنگ دی ماه | محصولات عقیق

لابرادوریت، سنگ دی ماه 

نام این کانی از شبه‌جزیره لابرادور در کشور کانادا که برای اولین بار در سال ١٧٧٠ میلادی در آنجا یافت شد برگرفته‌شده است. لابرادوریت منحصر به کانادا نیست و در مکزیک، روسیه، ماداگاسکار، روسیه و فنلاند نیز یافت می‌شود. لابرادوریت از گروه فلدسپارها با درجه سختی بین 6 تا 6.5 در مقیاس موهس است. رنگ این سنگ ماه تولد دی با بازی نور خیره‌کننده‌اش از آبی، سبز و خاکستری است. سنگ لابرادوریت دارای پدیده لابرادورنسی (Labradorescence) است که همان بازی رنگ‌ها در جلای فلزی می‌باشد؛ که می‌توان درخشش این بازی رنگ‌ها یا لابرادورنسی را به رنگ‌های آبی و سبز مشاهده کرد. لابرادوریت از زمان کشف خود سنگی بسیار کاربردی برای استفاده در جواهرات بوده است. غیر از جواهرات، لابرادوریت در تولید شیشه، راه‌سازی و سرامیک‌سازی نیز استفاده‌شده است.

سنگ راف لابرادوریت ، سنگ ماه تولد دی - گالری گنجه
سنگ راف لابرادوریت ، سنگ ماه تولد دی

 


خواص لابرادوریت، سنگ دی ماه 

لابرادوریت قلب انسان را پذیرای عشق می‌کند و موجب افزایش قوای درونی و سطح هوشیاری به همراه بالا رفتن اعتمادبه‌نفس و قدرت بیان برای مالکش می‌شود. لابرادوریت یک سنگ معنوی فوق‌العاده محسوب می‌شود، به‌خصوص برای افرادی که تمایل به کار زیاد دارند بسیار مفید است. این سنگ ماه دی ماه به فرد کمک می‌کند تا انرژی خود را به دست آورد. لابرادوریت به دلیل تغییر رنگ آن شناخته‌شده است، بنابراین جای تعجب نیست که این سنگ قیمتی به‌عنوان سنگ تحول، تقویت‌کننده قدرت اراده و ارزش درونی شناخته شود. سنگ لابرادوریت باعث تحریک چاکرای گلو می‌شود.

خرید سنگ تولد دی ماه | محصولات لابرادوریت

سنگ مالاکیت برای دی ماهی ها

نام مالاکیت از کلمه یونانی malakee یا مالاک گرفته‌شده است که به معنای شباهت این سنگ با برگ‌های سوزنی شکل سبز رنگ و از کلمه یونانی malakos یا مالاکوس به معنی نرم است. استخراج مالاکیت از چهارهزار سال قبل از میلاد بین مصریان باستان مرسوم بود. مالاکیت سنگی از معدن مس به رنگ سبز و نواری است. این سنگ اغلب در ترکیب با آزوریت یافت می‌شود.

سنگ راف مالاکیت، سنگ دی ماهی ها - گالری گنجه
سنگ راف مالاکیت، سنگ دی ماهی ها

 

خواص جادویی مالاکیت، سنگ دی ماهی

در روسیه، سنگ مالاکیت در طول تاریخ توسط تزارها به‌عنوان سنگ تزئینی مورداستفاده قرار می‌گرفته است. در سن‌پترزبورگ، کلیسای جامع سنت ایزاک می‌تواند با نماد خود این موضوع را تصدیق کند. مالاکیت، با رنگ سبز زیبا، در اهمیت آن به‌عنوان یک جواهر شکی باقی نمی‌گذارد. بااین‌حال حرکت، جریان و انرژی در خطوط، دایره‌ها و طرح‌های آن آرامش را به همراه می‌آورد. رنگ سبز مالاکیت به‌عنوان رنگ درمانی استفاده می‌شود که یادآور زیبایی ذاتی گل‌ها، درختان و گیاهان است. مالاکیت یک سنگ محافظ است که انرژی منفی و آلاینده‌های موجود در جو و بدن را به خود جذب می‌کند. مالاکیت به‌عنوان یک سنگ امنیتی و محافظتی برای کودکان نیز کاربرد دارد. این سنگ سبزرنگ شما را از انواع اشعه‌ها محافظت می‌کند. آلودگی الکترومغناطیسی را پاک می‌کند و انرژی‌های زمین را التیام می‌بخشد. مالاکیت را نزدیک ماکروویو در آشپزخانه و تلویزیون نگه‌دارید. در محل کار مالاکیت در برابر سروصدا، نور شدید فلورسنت و اشعه‌های مضر ناشی از تجهیزات تکنولوژیکی، تماس‌های تلفنی از شما محافظت می‌کند. مالاکیت به‌عنوان سنگ سفر نیز استفاده می‌شود، محافظت در پرواز، کاهش جت لگ و مسافرتی آرام را برای شما به ارمغان می‌آورد. از طرفی معدن کاران برای محافظت در برابر حوادث غیرقابل‌پیش‌بینی نیز از آن استفاده می‌کنند.

گردنبند سنگ مالاکیت، سنگ ماه تولد دی ماهی
مالاکیت همچنین خاصیت سم‌زدایی و آنتی‌اکسیدانی دارد. مالاکیت یک داروی مؤثر برای مشکلات زنان، به‌ویژه تنظیم‌کننده چرخه قاعدگی و گرفتگی عضلات و مناسب برای کاهش درد زایمان است، از طرفی ناهنجاری‌های جنسی را نیز درمان می‌کند. مالاکیت در کاهش فشارخون، بهبود شکستگی‌ها، تورم مفاصل، رشد، تومورها، پارگی عضلات و شکستگی استخوان‌ها کمک می‌کند. سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و کبد را برای آزادسازی سموم تحریک می‌کند. مالاکیت عرق سرد، مالاریا، لرزش و بیماری پارکینسون را تسکین می‌دهد و به آسم، مشکلات روده و دردهای روماتیسمی کمک می‌کند. مالاکیت، سنگ ادرارآور است و می‌تواند به درمان سنگ کلیه و صفرا کمک کند. این سنگ سبزرنگ بیماری آرتروز، به‌ویژه در ستون فقرات، مبارزه می‌کند و حافظه را تقویت می‌کند، به‌خصوص برای کسانی که از دست دادن حافظه کوتاه‌مدت دارند و نام افراد را بلافاصله پس از شنیدن فراموش می‌کنند. مالاکیت به چاکرای قلب اختصاص‌یافته است همچنین برای پاک‌سازی و فعال‌سازی سایر چاکراها نیز مفید است. مالاکیت به نبرد با افسردگی و اضطراب کمک می‌کند.
لازم به یادآوری است این سنگ ماه تولد دی دارای محتوای مس زیادی است بنابراین فقط از مالاکیت صیقلی استفاده کنید. از هیچ اکسیر مالاکیت استفاده نکنید. هیچ‌گونه مالاکیت را در دهان خود قرار ندهید.

کوارتز دودی، سنگ شانس ماه دی

سنگ کوارتز دودی یک نوع از گروه بزرگ کریستال‌های کوارتز است. کوارتز دودی محبوبیت خود را در دوران ویکتوریا در انگلیس به دست آورده است، در قرن نوزدهم اغلب در جواهرات عزاداری از این سنگ استفاده می‌شده است. همچنین کوارتز دودی، گوهر ملی اسکاتلند است. کوارتز دودی به‌راحتی در بسیاری از نقاط جهان یافت می‌شود به‌عنوان نمونه در استرالیا، برزیل، ماداگاسکار، اسکاتلند، ایالات‌متحده و بسیاری جاهای دیگر. این نوع از کوارتز از ماده معدنی دی‌اکسید سیلیکون است که رنگ آن از کمرنگ، خاکستری دودی تا قهوه‌ای عمیق و سیاه، گاهی قهوه‌ای مایل به زرد است. رنگ این سنگ تولد دی ماه در اثر ناخالصی‌های آلومینیوم و تابش طبیعی سنگ ایجاد می‌شود.

سنگ راف کوارتز دودی ، سنگ تولد دی ماه - گالری گنجه
سنگ راف کوارتز دودی ، سنگ تولد دی ماه

 

خواص درمانی کوارتز دودی، سنگ ماه تولد دی ماهی

خواص درمانی کوارتز دودی از اتصال آن با چاکرای ریشه ناشی می‌شود. این سنگ ماه تولد دی با ایجاد تعادل در این مرکز انرژی، احساس پایداری و امنیت را به شما ارائه می‌دهد. این سنگ به دلیل خاصیت پاک‌کنندگی و سم‌زدایی قدرتمندی که دارد، یکی از قدرتمندترین سنگ‌هایی است که برای آزادسازی و رها کردن هرگونه انرژی ناخواسته در حوزه انرژی شما کار می‌کند. قرار دادن کوارتز دودی در محیط زندگی به‌عنوان یک فیلتر انرژی برای فضای شما عمل می‌کند و به آزادسازی هرگونه انرژی سنگینی که در محیط شما جمع می‌شود کمک می‌کند. کوارتز دودی به محافظت از خانه، وسایل نقلیه و دارایی در برابر سرقت، آسیب و حوادث ناشی از خطاهای انسانی کمک می‌کند. این سنگ دودی رنگ، رانندگی با کاهش استرس و افزایش تمرکز را به همراه دارد و در هنگام رانندگی در بزرگراه‌ها و در سفرهای طولانی یا در ترافیک سنگین جاده و سایر آسیب‌ها شمارا محافظت می‌کند. همچنین در برابر خرابی‌های مکانیکی غیرمنتظره نیز کمک‌کننده است. کوارتز دودی برای ایمن ماندن در هنگام عبور از مکان های تاریک یاری‌ دهنده است. برای مقابله با اثرات منفی اشعه‌ها، ازجمله آفتاب‌سوختگی، قرار گرفتن در معرض مواد رادیواکتیو، پرتودرمانی پزشکی و شیمی‌ درمانی، از سنگ کوارتز دودی استفاده می‌شود. همچنین برای تسکین دردهای مزمن، گرفتگی عضلات، سردرد و کشش شانه‌ها و کمر نیز می‌توان از کوارتز دودی استفاده کرد. این سنگ متولدین دی‌ماه در درمان غدد فوق کلیوی، لوزالمعده، کلیه‌ها و سایر اندام‌ها برای دفع سموم از طریق بدن به کار می‌رود. اعتقاد بر این است که این سنگ به تنظیم مایعات درون بدن و جذب مواد معدنی کمک می‌کند.

نگین کوارتز دودی ، سنگ دی ماهی ها - گالری گنجه
نگین کوارتز دودی ، سنگ دی ماهی ها

 

کوارتز دودی بر فقدان اعتماد غلبه می‌کند و فرد را برای کنار آمدن با فشار روحی حمایت می‌کند. همچنین باعث افزایش هوشیاری و بهره‌وری می‌شود. این سنگ ماه تولد دی باعث تقویت و بهبودی صدا می‌شود. کوارتز دودی کمک فراوانی برای ترک سیگار، کاهش تدریجی میل به سیگار کشیدن و همچنین کاهش خشم و تحریک ناشی از ترک نیکوتین و روند سم‌زدایی را دارد. برای از بین بردن تنش و استرس، اضطراب یا حملات عصبی کوارتز دودی را نزد خود نگه‌دارید. همچنین برای جلوگیری از تفکر منفی و از بین بردن نگرانی و شک هنگام مواجهه با هرج‌ومرج یا سردرگمی کوارتز دودی یاری‌ دهنده شماست. از این سنگ در موقعیت‌های گروهی برای کاهش مشکلات ارتباطی و تقویت روحیه همکاری مورداستفاده قرار گیرد.

 

خصوصیات متولدين‌ دی‌ماه‌

متولدین دی ماه‌ (January) که علامت آن توسط بز کوهی (Capricornus) نشان داده می‌شود افرادی بلندنظر، رهبر و کمال طلب هستند.

مشخصات متولدین دی
برای متولدین دی ماه سمبل‌: جُدی (بزکوهی) | عنصر وجود: خاک | سياره‌: زحل | فلز وجود: سرب | سنگ‌ خوش‌يمن‌ دی: گارنت | دیگر سنگ‌های ماه تولد دی: زمرد، رزکوراتز، عقیق، لابرادوریت، مالاکیت، کوارتز دودی | رنگ‌ محبوب‌: بنفش، قهوه‌ای | گل: میخک | شماره خوش‌یمن: 9-8-3 |روز اقبال: ‌شنبه

 

متولدین دهه اول این ماه افرادی مقاوم، باثبات، بااراده، خوش‌برخورد، بامحبت، باگذشت، شجاع، همسر دوست، مشاوری خوب، مقاوم در مقابل مشکلات و کمبودها و بیماری‌ها هستند. متولدین دهه دوم دی‌ماه عموماً افرادی خوش‌شانس، سخاوتمند، صبور، منضبط، آراسته، خوش‌پوش، در انتخاب دوست محتاط، عاشق طبیعت و سفر، ازنظر جسمی و روحی مقاوم و طالب مشاغل فکری هستند. در نگاه اول، متولدین دی‌ ماه می‌توانند شوخ‌طبع یا حتی خنده‌ رو به نظر برسند. بعضی‌اوقات دیگران از این خصلت آن‌ها احساس اذیت می‌کنند؛ اما اگر با دقت نگاه کنید می‌بینید که دی‌ماهی‌ها هرگز قصد صدمه زدن به کسی را ندارند و همه آنچه انجام می‌دهند یا می‌گویند به اسم کار و حرف لذت‌ بخش است. آن‌ها شوخ‌ طبعی بسیار خوبی دارند و همیشه به دنبال فرصت‌هایی برای سرگرمی هستند. ازاین‌ رو، مستر بین (Rowan Atkinson) نیز متولد دی‌ماه است. متولدین دی ماه اعتماد به‌ نفس بالایی دارند و دقیقاً می‌دانند چگونه افراد را مدیریت کنند. رهبری یکی از بارزترین ویژگی‌ های شخصیتی آن‌هاست. آن‌ها عاشق مسئولیت‌ پذیری و هدایت مردم به سمت هدف هستند.

بز کوهی نماد دی ماه

آن‌ها همیشه ایده‌های خوبی دارند و می‌توانند به مردم بگویند چه‌ کاری را باید انجام دهند و چه‌ کاری نباید انجام دهند. این خصوصیت دی‌ ماهی‌ ها باعث می‌شود رهبرانی به دنیا بیایند و به آن‌ها اجازه دهد در جمع زیادی برجسته شوند. آن‌ها تأثیر زیادی بر دیگران دارند و الهام‌بخش هستند، مردم همیشه آرزو دارند مانند آن‌ها باشند. متولدین دی‌ ماه کاملاً مستقل‌اند و آرزو دارند خودشان مشکلاتشان را حل کنند. آن‌ها دوست ندارند از دیگران کمک بگیرند به همین دلیل، آن‌ها اغلب دوستان کمتری دارند. آن‌ها فقط چند دوست نزدیک به خود را دارند. متولدین دی در عشق و دوستی عالی هستند اما در مورد ابراز احساسات خود بسیار واضح نیستند و نیاز به زمان بیشتری دارند. دی‌ماهی‌ها نه‌ تنها می‌ توانند یک مهمانی باشکوه برگزار کنند بلکه می‌توانند از یک مهمانی لذت ببرند. عشق آن‌ها به موسیقی و سرگرمی آن‌ها را مجذوب مهمانی می‌کند. همان‌طور که قبلاً ذکر شد، متولدین دی‌ ماه شوخ‌طبع هستند. آن‌ها از خرد و جذابیت خود برای انتقاد از مردم استفاده می‌کنند بدون اینکه به احساسات آن‌ها آسیب برسانند.

 

بهترین سنگ ماه تولد دی

مهم ترین و اصلی ترین سنگ ماه تولد دی ماهی ها سنگ گارنت است. قبل تر توضیح دادیم که سنگ گارنت با طیف رنگی بی نظیرش به عنوان سنگ دی ماه باعث شده تا افراد متولد این ماه در دسته افراد خوش شانس به حساب بیایند زیرا که می‌توانند به راحتی زیور دلخواه خود را با طیف رنگی سنگ گارنت مورد نظرشان زینت ببخشند.

گردنبند طلا سنگ گارنت، سنگ ماه تولد دی

گارنت به عنوان یک کریستال درخشان و زیبا همیشه برای انسان ها قابل توجه بوده و باور بر این است که به دست داشتن سنگ گارنت برای متولدین دی می‌تواند خوش شانسی، سلامت جسمی و روحی و ثروت را در زندگی آنها جاری سازد. گارنت دارای چند خواص منحصر به خود است که باعث شده تا آن را به عنوان بهترین سنگ تولد دی ماه بشناسیم. به جز خواصی مانند افزایش سطح انرژی بدن، تقویت سیستم بدنی، فراهم کننده آرامش روانی و تقویت قوای ذهنی، رنگ و خواص کریستالی این سنگ بهترین جاذب انرژی سیاره زحل حاکم بر دی ماهی هاست، جذب این انرژی به متولدین این ماه کمک می‌کند تا خصوصیات مثبت را در شخصیت خود پرورش دهند و برای اصلاح خصوصیات بد فردی تلاش بیشتری کنند. گارنت برای دی ماهی ها سنگ شانسی است که نماد عبور از مسیر های تاریک زندگی و صعود فرد به سطوح بالاتر زندگی است.

سنگ راف گارنت - گالری جواهرات گنجه
سنگ راف گارنت، سنگ تولد دی

 

بهترین سنگ ماه دی برای مرد

مردان دی ماهی اگر میخواهند از تمام انرژی های سیاره زحل به خوبی و در جهت رشد و پیشرفت زندگی خود استفاده کنند بهتر است همواره انگشتری مزین شده با نگین گارنت را به دست داشته باشند. بنابراین مناسب ترین سنگ ماه دی ماه مردانه سنگ گارنت به شمار می‌آید. این سنگ ماه تولد دی ماه می‌تواند برای زادگان این ماه شانس و خوشبختی را به ارمغان بیاورد، گفته مي‌شود گارنت برای مردان دی ماهی شجاعت، جسارت و امید را فراهم می‌سازد و می‌تواند به آن دسته از متولدین این ماه که مشکلات خواب دارند نوید بخش آرامش و یک خواب راحت باشد.

انگشتر نقره دست ساز مردانه با سنگ گارنت ، سنگ ماه تولد دی - گالری جواهرات گنجه
انگشتر نقره دست ساز مردانه با سنگ گارنت ، سنگ ماه تولد دی – گالری جواهرات گنجه


مردان دی ماهی با پوشیدن عقیق که در دین اسلام هم بسیار به آن توصیه شده است، رشد معنوی و ثبات درونی را تجربه خواهند کرد، به جز عقیق سنگ لابرادوریت هم برای مردان دی ماهی یک سنگ معنوی و انرژی بخش است. از دیگر سنگ متولد دی ماه برای مردان سنگ مالاکیت و کوارتز است، مالاکیت با رنگ سبزش علاوه بر داشتن خواصی مانند حذف انرژی های منفی و حفاظت از صاحبش، یک انتخاب شیک و زیبا برای مردان به شمار می‌آید. کوارتز نیز می‌تواند منبعی از آرامش و تمرکز برای مردان دی ماهی باشد، بنابراین با توجه به خواص گفته شده در مورد سنگ های دی ماهی ها انتخاب بهترین سنگ که بتواند برایتان مفید باشد دیگر کار چندان دشواری نیست!

انگشتر نقره مردانه ترک عقیق شجر - گالری جواهرات گنجه
انگشتر نقره مردانه ترک عقیق شجر – گالری جواهرات گنجه

 

بهترین سنگ دی ماه برای زن

همانطور که گفته شد گارنت بهترین و اصلی ترین سنگ ماه دی ماه است بنابراین کاملا طبیعی است که مناسب ترین سنگ ماه دی زنانه هم گارنت باشد. گارنت علاوه بر تاثیرات مثبتی که بر سلامت روان دارد برای حفظ سلامت جسمی و بهبود بیماری هایی چون مشکلات قلبی و التهاب مفاصل مفید است و به تصفيه خون کمک می‌کند. فراموش نکنید که جلای درخشان، شفافیت مناسب، رنگ های چشم نواز و دلفریب همگی جز خصوصیت های مثبت سنگ گارنت به حساب می آیند.

نیم ست طرح انار گارنت، سنگ ماه تولد دی - گالری گنجه


سنگ های دیگری که زنان دی ماهی می‌توانند با پوشیدنشان به طالع خود کمک کنند عبارت اند از مالاکیت، زمرد، رز کوارتز، عقیق و لابرادوریت.
اگر بخواهید در مورد خواص این سنگ ها برای دی ماهی ها اطلاع داشته باشید به طور خلاصه باید بگوییم برای زنان مالاکیت حاوی خواصی برای تنظیم چرخه قاعدگی، تقویت سیستم ایمنی بدن و یک مکمل برای عملکرد بهتر ستون فقرات و رفع درد های التهابی است، مهم ترین خواصی که کوارتز برای زنان دی ماهی به ارمغان می‌آورد تقویت عملکرد قلب چه از نظر جسمی و چه از نظر متافیزیکی است، به طوری که اگر یک زن دی ماهی کوارتز را نزدیک قلب خود مثلا به عنوان یک گردنبند بپوشد گردش خون و ضربان قلب را بهبود می‌بخشد و می‌تواند با تاثیر بر روی چاکرا قلب احساسات منفی را دور کرده و احساس عشق را فراهم کند. تمرکز و رفع آسیب های درونی با عقیق برای زن دی ماهی فراهم میشود و لابرادوریت به افراد کمک می‌کند تا انرژی خود را برای انجام کارهایشان به خوبی حفظ کنند، بنابراین زنان دی ماهی میتواند بسته به نیاز خود از یک یا چند سنگ مناسب ماه تولدشان استفاده کنند تا بهترین نتیجه ممکن را مشاهده کنند.

انگشتر طلا زمرد - گالری جواهرات گنجه
انگشتر طلا زمرد – گالری جواهرات گنجه

 

زیورآلات دی ماه

در این بخش از سنگ‌های ماه تولد دی به سراغ زیورآلات مورد علاقه و پسند دی‌ماهی‌ها رفته‌ایم و به شما کمک خواهیم کرد که بهترین هدیه را برای عزیز دی ماهی‌تان را پیدا کنید.
اولین چیزی که در مورد دی ماهی‌ها جلب توجه می‌کند چیست؟ بله اقتدار آنها، دی ماهی ها در کلام مقتدر و جدی و در رفتار سنجیده و عملگرا هستند، گویی که خدا آنها را برای ریاست آفریده است. احتمالاً اکنون تصور یک مدیر خشک و سرد در نظرتان آمده است یا حتی شاید فکر کنید که آدم‌های خسته کننده‌ای باشند ولی باید بگوییم که دی‌ماهی‌ها خوب می‌دانند چطور بعد از یک روز کاری اوقات مفرحی را بسازند.

گردنبند جواهری گارنت ، سنگ ماه تولد دی - گالری جواهرات گنجه

انگشتر ماه تولد دی

سنگ رسمی متولدین دی ماه گارنت یا لعل است. معمولاً این سنگ را با رنگ قرمز می‌شناسند ولی رنگ‌های زیبایی برای گارنت وجود دارد که چشم بیننده‌ها را خیره می‌کند، اگر می‌خواهید این رنگ‌ها را ببینید یک نگاهی به تیتر«گارنت، سنگ اصلی ماه تولد دی» داشته باشید.
از قدیم‌الایام سنگ گارنت را سنگی می‌دانستند که پوشیدن آن باعث حفظ بی‌باکی و شهامت در صاحبش می‌شود که با توجه به شخصیت یک دی ماهی کاملاً به‌جا است.
توصیه اول ما برای انگشتر متولدین دی، یک انگشتر با سنگ گارنت است که موجب افزایش حس اعتماد به نفس و جاه‌طلبی می‌شود.

انگشتر طلا زنانه گارنت ، سنگ ماه تولد دی - گالری جواهرات گنجه
انگشتر طلا زنانه گارنت ، سنگ ماه تولد دی

 

شاید اکنون این سؤال برایتان ایجاد شده باشد که فقط گارنت برای انگشتر ماه تولد دی مناسب است؟ که جواب ما قطعاً نه است.
به طور مثال نمی‌توان از گزینۀ سنگ عقیق برای انگشتر مردانه ماه دی چشم‌پوشی کرد. انگشتر عقیق با یک رکاب نقره یک انتخاب کلاسیک برای مردان متولد دی است. همین استایل هم برای سنگ گارنت و زمرد پرطرفدار است پس پیشنهاد ما سنگ اصلی یا فرعی به همراه فلز انتخابی برای انگشتر مردانه دی ماه است.

انگشتر نقره مردانه عقیق مشکی سلیمانی - گالری جواهرات گنجه
انگشتر نقره مردانه عقیق مشکی سلیمانی – گالری جواهرات گنجه

 

انگشتر خانم‌های دی ماهی هم با توجه به سلیقۀ آنها می‌تواند از سنگ گارنت،زمرد یا رز کوارتز باشد. البته که همه چیز در اینجا به سلیقه و انتخاب دی‌ماهی‌ها برمی‌گردد.
شما می‌توانید برای سفارش انگشتر ماه دی نگاهی به کلکسیون نگین تک گنجه داشته باشید و با انتخاب سنگ ماه دی و تماس با طراحان ما کار سفارش و ساخت یک انگشتر متولدین دی ماه را در سریع‌ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت آغاز کنید.

انگشتر زنانه جواهری گارنت ، انگشتر ماه تولد دی- گالری جواهرات گنجه
انگشتر زنانه جواهری گارنت ، انگشتر ماه تولد دی

ادامه دارد …

4.5/5 - (8 امتیاز)
0